Intercontinental Ambassador tråden

Diskussion i 'InterContinental Hotels & Rewards' startad av Concorde, 3 December 2012.

1. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer att ha min första vistelse några dagar efter att de införs.
    Det är en awardvistelse så då går ju uppgradering bort men allt annat ska man få såvitt jag kan se i T&C

Kris och PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  2. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en bokning 1-3 mars där jag ska nyttja min POGO, för första gången, och då ska förmånerna gälla så det ska bli intressant :)

Kris och jumbooze gillar detta.
  3. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Checkade in på Intercontinental Dubai festival city idag efter ett gäng dagar på Intercontinental Dubai Marina. Jag hade missat att RA-benefits ändrats redan 1 Feb och att ambassador ändrades först nu 1e mars. Redan där förvirrande att ha olika datum...

Båda stays hade cappad minibar, vilket är en av "enhancements" i nya T&C. Vet inte om de hade brytt sig, men med tanke på prisnivån känns cappen på $200 oberoende på längd av vistelse lite småsnålt (prisnivån är ju därefter...). I mitt fall motsvarade det en pilsner om dagen, eller totalt lite drygt två småflaskor vin...

Ingen notis om utlovad $20 kredit för restaurangkonsumption. Punkt 12h i T&C.

Inget rodd med uppgradering av rum, vilket varit den förmån som i alla fall jag varit mest tveksam till mht "enhancement" (att de kan köpa ut uppgradering för en spottstyver). Fick regelrätt 2cat-upgrade på båda ställen. Blir intressant att följa...

Hur gick det för er andra?

PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  4. ILS2

ILS2 Medlem

Land:
    Norge Norge
    IC Barclay i NYC har omfavnet devalueringen med entusiasme og glede. Sender ut epost i forkant som informerer om 50 USD minibar per dag etc (liten flaske Champagne koster 72 USD + tax + fee...). Maksimal RA-upgrade er nå Barclay King, som i prinsippet er et standard rom med en gul stol og finere bilde på veggen. Alle suiter er ekskludert fra oppgradering, så hotellet har i prinsippet fått lov til å velge bort oppgradering som en AMB / RA benefit av IHG. Utrolig!

Jeg har hatt mitt siste opphold der, ettersom hotellet ikke lenger gir added value av betydning til RAs. Har skrevet en (hyggelig) epost til hotellets GM og sagt takk for meg etter ca 20 opphold siste to år og forklart at deres nye policy er uholdbar (de åpner ikke for oppgradering til sulter "upon availability" for RAs engang - ganske spesielt).

PRJml2ENIpiC1e3L, Kris och Agö gillar detta.
  5. PRJml2ENIpiC1e3L

PRJml2ENIpiC1e3L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Checkade in 1 mars på IC i downtown Los Angeles.
    Fick min 1cat uppgradering, då jag är en simpel Ambassador, på min bokning med free weekend night voucher.
    Jag frågade vid incheckning om 20$ man skulle få avdraget på mat/dryck på hotellet(inte roomservice) och det sa dom att jag kunde nyttja på alla restauranger och barer inkl Spire 73 på taket. Jag valde att ta en burgare to-go i lobbybaren ner till mitt rum.
    Jag har inte fått min räkning ännu (bett om att få den mailad men helt tyst) men vad jag kan se på min poängintjöning så har 20$ dragits av :)

Kris gillar detta.
  6. Homer

Homer Medlem

Nu är texten ändrad till Complimentary Breakfast: Valid in Mainland China only.

FFlash och palmen gillar detta.
  7. Nå får citera mig själv i detta fallet, "right on cue" den 1 mars så stod det Platinum Elite på mitt IHG konto så d e ju bara att tacka å ta emot samt va nöjd med att supporten inte visste va d snackade om... :D

jumbooze och PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förlängde tidigare när det var en möjlighet att betala 200usd och få 10% rabatt när man bokar med award, jag undrar när dessa dras av eller betalas tillbaka?
    Någon som har erfarenhet av detta?

9. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Tidigare när jag haft 200usd/10%-varianten har det varit totalt random. Återbäring kommer alltid i efterhand. Ibland hyfsat nära efter (vecka/or). Ibland inget alls - - >email till ambassador service och de fixar manuellt. Ibland har det varit 10% och ibland någon summa som varit omöjlig att härleda. Dock aldrig för lite, när det väl krediterats.

En intressant detalj är att jag fick kickback nyligen för en random award stay. Trots jag inte har betalt 200usd-varianten på ett tag.

jumbooze gillar detta.
  10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, då vet jag lite hur det funkar/inte funkar ;)
    Nu kommer jag inte ens in på ihg.com så det är större problem...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!