Integrering av Terminal 4 och 5 på Arlanda

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Stefan H., 28 Juni 2019.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan resonera tvärtom också. Om infrastrukturen inte finns så blir det svårare att stänga gränserna.

2. NotRyan

NotRyan Medlem

Man får vara glad så länge det blir något. Swedavia och förutvarande flygplatshållaren Luftfartsverket måste ha något slags inofficiellt svenskt rekord i nerlagda byggnadsprojekt.

Autonom, Juancarlos, ekf och 1 annan gillar detta.
  3. Hachans

Hachans Medlem

Absolut. Men vem blir glad av köer och kaos? Bättre att vara beredd att strukturera upp det från början kan jag tycka (oavsett vad man tycker om sakfrågan med stängda gränser etc). Jag menar Arlandas passkontroll kan ju knappt hantera två inkommande longhaul på F-piren som det är idag utan att det blir kaos och folk som trillar i rulltrappan. Köfållor har man inte ens hört talas om. Jag har svårt att se att Swedavia kan anpassa sig snabbt för pandemi där direktiv kan komma plötsligt och snabbt när det redan idag finns en tröghet mot förändringar.

Autonom och EBD_83 gillar detta.
  4. maswan

maswan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pir F och Pir G är ju tydliga tecken på att om Arlanda bestämmer sig för en stor utbyggnad av terminalkapacitet så är det dags att sälja av alla aktier i resebranschen.

EBD_83 gillar detta.
  5. Sukhoi

Sukhoi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Det kommer bli en bredare incheckningshall. Säkert passkontroll och säkerhetskontroll också? Gamla vägen upp till Arlanda Avgång finns ej nu.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!