Senaste nytt

Integrering av Terminal 4 och 5 på Arlanda

maswan

Medlem
Nu kan de väl inte göra fel?
Någon som vet varför det aldrig kom rullband till F-piren?

Om jag minns rätt så var F-piren planerad för det men de skalade bort de kostnader de kunde bli av med pga trafiknedgången efter 2001-09-11.

En aspekt i Swedavias meddelande som jag inte har funderat över så mycket är våningen gången ska hamna på, "plan 2" blir väl en trappa ner från avgångshallarna och i "markplan" mot flygplatsen i skycity, vad är där just nu?
 
Om jag minns rätt så var F-piren planerad för det men de skalade bort de kostnader de kunde bli av med pga trafiknedgången efter 2001-09-11.

En aspekt i Swedavias meddelande som jag inte har funderat över så mycket är våningen gången ska hamna på, "plan 2" blir väl en trappa ner från avgångshallarna och i "markplan" mot flygplatsen i skycity, vad är där just nu?
Det är riktigt. Man kapade ordentligt i kostnaderna efter 9/11. Centralbyggnaden (avgångshallen) skulle t.ex varit dubbelt så stor och i många år så var det ett stort gap mellan CB och pir F.
 

ARN018

Medlem
Om jag minns rätt så var F-piren planerad för det men de skalade bort de kostnader de kunde bli av med pga trafiknedgången efter 2001-09-11.

En aspekt i Swedavias meddelande som jag inte har funderat över så mycket är våningen gången ska hamna på, "plan 2" blir väl en trappa ner från avgångshallarna och i "markplan" mot flygplatsen i skycity, vad är där just nu?

Jetpak har lokaler där samt SAS crew bland annat. Blir en utmaning för Swedavia att omlokalisera dessa..
 

Fredrik

Medlem
I och med var det finns check-in diskar för T2 så undrar jag varför man inte slår ihop tvåan och trean. Fanns det några såna planer?
 
Toppen