Agö
Medlem
Intressant sammanfattning om SAS nya prissättningsstrategi.
Højere billetpriser vil dog altid have en målbar effekt, hvor belægningsprocenten på flyene straks vil falde. Det er også, hvad man kan konstatere, når man kaster et blik på trafiktallene fra SAS i april måned. Til gengæld er der en tocifret stigning i den gennemsnitlige billetindtægt.
"Vi er overraskede over, at SAS nu skifter markedsstrategi. Selskabet har i en lang periode med succes fyldt flyene lidt bedre og har på det seneste også kunnet løfte billetpriserne ganske pænt. SAS forsøger nu at udnytte den bedre markedsbalance i Skandinavien til at løfte priserne endnu mere. Selskabet accepterer så en noget lavere belægning," forklarer Jacob Pedersen.
Analytiker: Dristigt strategiskifte hos SAS
Højere billetpriser vil dog altid have en målbar effekt, hvor belægningsprocenten på flyene straks vil falde. Det er også, hvad man kan konstatere, når man kaster et blik på trafiktallene fra SAS i april måned. Til gengæld er der en tocifret stigning i den gennemsnitlige billetindtægt.
"Vi er overraskede over, at SAS nu skifter markedsstrategi. Selskabet har i en lang periode med succes fyldt flyene lidt bedre og har på det seneste også kunnet løfte billetpriserne ganske pænt. SAS forsøger nu at udnytte den bedre markedsbalance i Skandinavien til at løfte priserne endnu mere. Selskabet accepterer så en noget lavere belægning," forklarer Jacob Pedersen.
Analytiker: Dristigt strategiskifte hos SAS