Inställt plan och missad connection, rättigheter?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av robert_06_, 19 Januari 2012.

1. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får ju inga poäng, tror inte du får uppgradering eller någon present hellet för det är ju sas avtalspris ni får..

Lite synd att man inte får poäng för just nu får man väl 3 x poängen på radisson?

Så himla långt är det inte men hotellet är riktigt sunkigt tycker jag. Bodde där i mellandagarna, men jag fick ingen present eller uppgradering fast de hade många rum lediga, inte heller fick jag poängen för övernattningen heller av dem (det fixade medlemservice i efterhand dock.)

Last edited: 19 Januari 2012
  2. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Quality blev det! Långt långt bort men ok standard...

3. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu blev det lite sent svarat från mig, men beroende på raten som SAS betalar hos Radisson så är det lite olika vad gäller poängintjäning på Club Carlson. Bästa är om du hör med repan om du kan få poäng för din vistelse. Om du läser detta när du checkat ut och kanske är hemma. Så ring tillbaka till hotellet och be dem lägga in ditt medlemsnummer. Poäng registreras först när hotellet gör en sk. nattkörning. Bor man t ex. en torsdag-fredag så registreras normalt poängen när hotellet gör en nattkörning natten mellan fredag-lördag. Fick du bo på Sky City? Vad tyckte du om frukosten för övrigt?

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Blev flyget inställt kan du ha rätt till kontant kompensation. Undantaget är om flyget blev inställt på grund av extraordinära händelser, huruvida en för hal landningsbana räknas dit vet jag inte. SAS kommer antagligen göra allt de kan för att få dig att tro att så är fallet men lite inte enbart på dem.

Se exempelvis här:

http://www.businessclass.se/sas-eur...raett-erbjudit-tillraecklig-kompensation.html

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!