Senaste nytt

Inställt flyg med BRA

Airman

Medlem
Jag skulle med BRA från Sundsvall till Bromma i mars. Blev satt på en buss och ordentlig försening som följd. Mailade dem att jag ville ha schablonersättning enl. EU-förordning vad-den-nu-heter... Fick påpeka i ett mail till just EU-ersättningen, men ca en vecka senare fick jag 250€ på mitt konto, gick ganska smärtfritt. Så med lite tur så får ni väl in 750€ för förseningen :)
 

jstrom

Medlem
Hej!

Skulle igår åka BRA från Bromma till Sundsvall 08.10 men fick på kvällen innan runt 20.30 ett SMS att mitt plan var inställt och jag var ombokad till 11.45 istället. Vilket i sin tur åkte på en liten försening till 12.00.

Har jag möjlighet att kräva någon ersättning?
 

Airman

Medlem
Hej!

Skulle igår åka BRA från Bromma till Sundsvall 08.10 men fick på kvällen innan runt 20.30 ett SMS att mitt plan var inställt och jag var ombokad till 11.45 istället. Vilket i sin tur åkte på en liten försening till 12.00.

Har jag möjlighet att kräva någon ersättning?

Ja. Mer är 3 timmar försenad ankomst och information om detta med kort varsel: 250€ OM det inte var "extraordinära omständigheter".

Lite info på t.ex: Inställt flyg - Konsument Europa
 

Brandten

Medlem
Hej!

Skulle igår åka BRA från Bromma till Sundsvall 08.10 men fick på kvällen innan runt 20.30 ett SMS att mitt plan var inställt och jag var ombokad till 11.45 istället. Vilket i sin tur åkte på en liten försening till 12.00.

Har jag möjlighet att kräva någon ersättning?
TF652 (BMA-KLR) blev också inställt. Kollega ombokad till TF602 (BMA-RNB) med tillhörande busstransfer till Kalmar station. Kan man klura ut varför dessa flyg ställdes in?
 
Har själv råkat ut för att Göteborg-Umeå ställts in med kort varsel och fått åka via Bromma. Tycker, helt subjektivt, att det ser ut som om många av BRAs flyg ställs in. Någon som har någon statistik och kan jämföra med andra bolag som flyger inrikes i Sverige?
 

Lonelyflyer

Medlem
Råkade ut för detta elände innan jul.

Bokad GOT-BMA-OSD
Fick mail att flighten skulle bli försenad pga snö (hallå eller, det är vinter), och avgå från ARN istället. Så buss anordnades för de som bokade till AGH, UME och OSD.
Blev försenade 3 timmar, claim gjort.
 

Canadien

Medlem
Råkade ut för detta elände innan jul.

Bokad GOT-BMA-OSD
Fick mail att flighten skulle bli försenad pga snö (hallå eller, det är vinter), och avgå från ARN istället. Så buss anordnades för de som bokade till AGH, UME och OSD.
Blev försenade 3 timmar, claim gjort.

Var det snö och Swedavia inte gjort sitt för att rensa på Bromma så lär ju BRA hävda att det är utom deras kontroll, men så mycket snö har det inte direkt kommit här i Stockholm i år. Borde räckt med att BRA tog ut nåt propellerplan ut hangaren och blåst av landningsbanan.
 

ulagun

Medlem
Allvarligt
Hur gamla och hur många flytimmar har deras Avros. Har fasas ut successivt av övriga europeiska flygbolag. Finns reservdelar? Flög med dem på 90talet. Idag skulle jag tveka sätta mig på en av dessa veterankärror.
 

palmen

Moderator
Allvarligt
Hur gamla och hur många flytimmar har deras Avros. Har fasas ut successivt av övriga europeiska flygbolag. Finns reservdelar? Flög med dem på 90talet. Idag skulle jag tveka sätta mig på en av dessa veterankärror.
Att de är kvar kan vi tacka flygskatten för bland annat...
 
Toppen