Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

MXP

Medlem
Frågan är vad du ska be SAS om? Är det dimma så är det.
Alternativ? Måste du iväg idag så är det väl knappt du hinner med hyrbil till Arlanda, men kanske om du trycker på lite?!

Jag hade hoppats på lite hjälp med alternativ, men inser precis som du säger att tiden inte finns för annat. Får hoppas på att vädret lättar snart.

Inte radarn som är begränsningen här utan inflygningshjälpmedlet, ILS, som inte tillåter att sikten/molnbasen är allt för låg.
Finns planer, och kanske till och med beslut, på att uppgradera till bättre system.

Just nu så verkar ankomsterna vänta in en eventuell väderförbättring som meteorologen bedömer kan infinna sig mellan 14-15. Hoppas på det bästa för er!

Då har jag lärt mig ännu mer - och inser att de lokala sägnerna inte riktigt stämmer. Hoppas den uppgraderingen sker snarast. Tack.
 

pswe

Medlem
Jag hade hoppats på lite hjälp med alternativ, men inser precis som du säger att tiden inte finns för annat. Får hoppas på att vädret lättar snart.



Då har jag lärt mig ännu mer - och inser att de lokala sägnerna inte riktigt stämmer. Hoppas den uppgraderingen sker snarast. Tack.

SK072 är på väg upp nu i alla fall så hoppet lever för er :)
 

TasselT

Medlem
Enligt vk.se (tyvärr PLUS-artikel) blev dagens SK2023 (SE-RES) UME-ARN påkört av en lasttruck innan start och blev inställt.
Blev tydligen en buckla på en lastrumslucka och då behövde planet besiktas för att få flyga.

/ TT
 

squeezen

Medlem
57BF794D-E3B6-4FCD-880D-ED280D32D2FA.jpeg

Blir inte A319 idag inte... förstår nu varför det var överbokat på flyger. Stör mig mest på Dryga timmen i delay. Intressant se vilken catering som erbjuds
 

fred80

Medlem
SK1429 Arlanda-Köpenhamn blev inställd i dag den 25/7. Blev ombokad till SK1427 som går 21.10.
Hos SAS ser man att flyget är det inställt i deras kanaler, men hos Swedavia ser det ut som det går, brukar det ta tid för Swedavia att få informationen vid inställda flyg?
 

pswe

Medlem
SK1429 Arlanda-Köpenhamn blev inställd i dag den 25/7. Blev ombokad till SK1427 som går 21.10.
Hos SAS ser man att flyget är det inställt i deras kanaler, men hos Swedavia ser det ut som det går, brukar det ta tid för Swedavia att få informationen vid inställda flyg?
Laggar säkert hos Swedavia. Låter som det kan bli ett tillskott till nästa reskassa i form av EU-kompensation i vilket fall för din del.
 

henke12

Medlem
SK1429 Arlanda-Köpenhamn blev inställd i dag den 25/7. Blev ombokad till SK1427 som går 21.10.
Hos SAS ser man att flyget är det inställt i deras kanaler, men hos Swedavia ser det ut som det går, brukar det ta tid för Swedavia att få informationen vid inställda flyg?
Trafikinformationen mellan SAS och Swedavia synkar inte automatiskt.

Mig veterligen kräver swedavia/FIDS manuell hantering
 

ssh9721

Medlem
Väcker liv i gammal tråd, SK1842 från Rom till Arlanda 10/4 verkar inte gå att boka längre, vi kan inte heller ändra valda säten, kan någon se om den ställts in redan?

Vill försöka vara proaktiv och hitta andra alternativ, å andra sidan kan det vara bättre vänta ut och se om det inte händer nåt förrän inom fönstret de måste ordna en lösning?
 
Toppen