Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

crown

Medlem
upload_2019-7-1_11-44-48.png

Sk9246, får se om den verkligen går till Göteborg dock, I så fall vore det ytterst konstigt.
 

Attachments

  • upload_2019-7-1_11-44-48.jpeg
    upload_2019-7-1_11-44-48.jpeg
    36,6 KB · Visningar: 389

KalleSus

Medlem
Mycket tyder väl på att det hela är personalrelaterat.
Hela/del av kabinbesättningen kommer att överskrida maxarbetstid om de är i tjänst på hemresan. Därför flyger man utan passagerare???
Finns det någon annan anledning?
 

crown

Medlem
Mycket tyder väl på att det hela är personalrelaterat.
Hela/del av kabinbesättningen kommer att överskrida maxarbetstid om de är i tjänst på hemresan. Därför flyger man utan passagerare???
Finns det någon annan anledning?

Kan väl vara så, men samtidigt gick ju sk1885/sk9246(sk1886) på tidtabell. Är ju även morgonflygning och då borde man ju ha ny personal som därmed även kan åka på returen. Det som är lurigt är att man ställde in redan 17 igår, dvs ca 18 timmar innan men samtidigt flög ner idag men tomt tillbaka.

Men men, nu sitter jag på ett sent Lufthansa istället och får se om mitt byte håller då Lufthansa missade sin slottid. Blir att skicka ett EU-claim när jag kommer hem, känns som ett klockrent case iaf med det inställda SAS-flyget.

Enda rimliga känns ju som något form av personalproblem som du säger.
 

KalleSus

Medlem
Kan väl vara så, men samtidigt gick ju sk1885/sk9246(sk1886) på tidtabell. Är ju även morgonflygning och då borde man ju ha ny personal som därmed även kan åka på returen. Det som är lurigt är att man ställde in redan 17 igår, dvs ca 18 timmar innan men samtidigt flög ner idag men tomt tillbaka.

Men men, nu sitter jag på ett sent Lufthansa istället och får se om mitt byte håller då Lufthansa missade sin slottid. Blir att skicka ett EU-claim när jag kommer hem, känns som ett klockrent case iaf med det inställda SAS-flyget.

Enda rimliga känns ju som något form av personalproblem som du säger.
Flygande personal kan ha, så vitt jag vet, mycket långa arbetspass - så någon besättning som hade sen tjänst igår kväll kanske gick att utnyttja idag på nerturen, men inte hem. Och det här var nog känt relativt tidigt igår; därav att du blev ombokad i så pass god tid.
Men, men, det här är rena spekulationer från min sida.
Solklart EU 261/2004 torde det i alla fall vara.
 
Toppen