AABack2ARN
Medlem
Maskinen (LN-RGI) har nu kommit ner till Nice. Skall bli intressant att se var den tar vägen...
Stekare som chartrat för att komma till Västkusten en stund?Enligt FR24 positioneringsflyger nu maskinen som SK9246 till - hör och häpna - Göteborg!!!
Mycket tyder väl på att det hela är personalrelaterat.
Hela/del av kabinbesättningen kommer att överskrida maxarbetstid om de är i tjänst på hemresan. Därför flyger man utan passagerare???
Finns det någon annan anledning?
Flygande personal kan ha, så vitt jag vet, mycket långa arbetspass - så någon besättning som hade sen tjänst igår kväll kanske gick att utnyttja idag på nerturen, men inte hem. Och det här var nog känt relativt tidigt igår; därav att du blev ombokad i så pass god tid.Kan väl vara så, men samtidigt gick ju sk1885/sk9246(sk1886) på tidtabell. Är ju även morgonflygning och då borde man ju ha ny personal som därmed även kan åka på returen. Det som är lurigt är att man ställde in redan 17 igår, dvs ca 18 timmar innan men samtidigt flög ner idag men tomt tillbaka.
Men men, nu sitter jag på ett sent Lufthansa istället och får se om mitt byte håller då Lufthansa missade sin slottid. Blir att skicka ett EU-claim när jag kommer hem, känns som ett klockrent case iaf med det inställda SAS-flyget.
Enda rimliga känns ju som något form av personalproblem som du säger.
Enligt cph.dk så har sgh lagt ner arbetet igen i vild strejk / fackmöte.Idag (fredagen 6 september 2019) är många SAS-flyg från Köpenhamn försenade eller inställda vid eftermiddags- och kvällstid: Departures . Vet någon vad det beror på?
Jag vill inte klicka gilla för då kanske någon tror att jag gillar strejken, men tack för informationen.Enligt cph.dk så har sgh lagt ner arbetet igen i vild strejk / fackmöte.
De kanske inte gillar att sas flyttar dit flygen. De får ju mer att göra!