Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Vax

Medlem
Tydligen har jag ingen tur med mina flyg.

TXL-ARN sk2678 är försenad minst 1 timme men sas information är klockrent skräp. Kolla tiden på när sista meddelandet kom och jämför med innehållet
8d22a868d18a6cc64662d025df505480.jpg
 

Vax

Medlem
Det värsta är att man redan 8.45 visste de att vi skulle bli en timme sena men struntar givetvis att tala om det.....
 

KalleSus

Medlem
SK2679 ARN-TXL försenat pga åska i Berlin.

Oklart när vi kommer iväg.

VAX
Sak samma hände igår, den här gången dock på grund av missad slottid och sent inkommande flyg till Arlanda.
Tyvärr löste man det den här gången med att ställa in helt.
Om varianten med SXF fungerade i onsdags, så borde det ju ha gått bra även två dagar senare.

SAS borde överväga att tidigarelägga kvällsflighten till Berlin. Med nuvarande avgångstid från Stockholm (20.20/20.30) är man farligt nära att få problem vid förseningar, med de restriktioner som gäller för Tegelflygplatsen (senast tillåtna avgång är 22.30, vill jag minnas, och inget plan tillåts landa om avgång inte kommer att kunna garanteras före flygplatsens stängning)
 

crown

Medlem
CANCELATION: SK 1886 01 Jul
Nice (NCE)
Gothenburg (GOT)

Tråkigt när man hade sett fram emot en smidig direktflight, är ju begränsat med de till GOT.

Blev iaf ombokad med LH och 4h layover, men ringde in då jag såg att det fanns med 1h byte och det ordnade man.

Ingen som råkar veta varför man ställt in? Inställningssms kom runt 17, så i oerhört god tid då avgång var 11.45 dagen där på.
 

KalleSus

Medlem
Lite märkligt att SK1885 - GOT - NCE i morgon ännu inte är inställd. Åtminstone inte om man får tro SAS app eller Swedavias hemsida.
Betyder det att man flyger ner - men inte tillbaka?
 

AABack2ARN

Medlem
CANCELATION: SK 1886 01 Jul
Nice (NCE)
Gothenburg (GOT)

Tråkigt när man hade sett fram emot en smidig direktflight, är ju begränsat med de till GOT.

Förhoppningsvis för du ersättning enligt EU i alla fall. Men som skrivs ovan känns ju lite relaterat till dagens inställda ARN-NCE-ARN

För övrigt verkar SAS idag ha haft 4 inställda flyg från Arlanda: Pula, Alicante, London och Nice medan det igår var London och Malaga. Är det SAS Ireland som spökar?
 

KalleSus

Medlem
NCE-ARN ikväll är inställd. Kan det ha med det att göra?
Jag tror knappast det.
Dagens inställda från Nice var en följd av att den tidigare flighten Stockholm - Nice var inställd. Så de "tar ut varann" så att säga.
I morgon tycks SAS skicka ner en maskin mer än vad som kommer tillbaka, åtminstone som det ser ut just nu på Swedavia och i SAS-appen.

Det kanske är så att det finns ett behov av att positionera den maskinen till Pula eller Alicante, på grund av dagens inställda turer?
 

crown

Medlem
Jag tror knappast det.
Dagens inställda från Nice var en följd av att den tidigare flighten Stockholm - Nice var inställd. Så de "tar ut varann" så att säga.
I morgon tycks SAS skicka ner en maskin mer än vad som kommer tillbaka, åtminstone som det ser ut just nu på Swedavia och i SAS-appen.

Det kanske är så att det finns ett behov av att positionera den maskinen till Pula eller Alicante, på grund av dagens inställda turer?

Nu är maskinen på väg till Nice iaf som SK1885. En 737-800, dvs samma modell och troligen maskin som skulle gått tillbaka till GOT som SK1886. Blir spännande att se var den tar vägen istället efter den släppt av pax.
 
Toppen