Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

mha321

Medlem
De brukar ju göra det då och då med nya piloter osv vad jag förstått. Intressant att man gör det med en 737-600 som det ju inte ska finnas så länge till. Men den kanske är tillräckligt lik de andra 737orna för att träningen ska gälla för alla...
 

mha321

Medlem
Lite ironiskt att jag klarade mig helt utan effekter av SAS-strejken personligen. Idag var första t/r flygningen efter det, och flyget hem på kvällen (SK723 från Helsingfors) blev inställt. Och dessutom blir jag räddad av sena kärran från ... cityjet! Det är dessutom första gången jag råkat ut för ett inställt SAS-flyg på flera år...
 
  • Gilla
Reactions: M.K

fcx

Medlem
Lite ironiskt att jag klarade mig helt utan effekter av SAS-strejken personligen. Idag var första t/r flygningen efter det, och flyget hem på kvällen (SK723 från Helsingfors) blev inställt. Och dessutom blir jag räddad av sena kärran från ... cityjet! Det är dessutom första gången jag råkat ut för ett inställt SAS-flyg på flera år...

Jag är skyldig till den. SK885 till OSL fick tech, så man tog maskinen som skulle till HEL istället.
 

fcx

Medlem
You bastard!

Å andra sidan bör det ge glasklar EU kompensation.

Sade de faktiskt till er explicit att det var den maskinen?

Ja, vi tog den gaten och planet som stod där, och de ropade ut att alla pax till HEL skulle bokas om på senare flyg.
 

mha321

Medlem
Ja, vi tog den gaten och planet som stod där, och de ropade ut att alla pax till HEL skulle bokas om på senare flyg.
Där fick jag reject från SAS på den claimen. Men den kommer jag definitivt argumentera emot.

De hävdar lightning strike som anledning till att HEL-ARN ställdes in. Detta trots att flyget ARN-HEL aldrig lyfte (eftersom du snodde planet).
 

Coalcandy

Medlem
SK1605 Arlanda-Zurich ca 35 minuter sen idag pga sent inkommande från Krakow. Ledde till missad connection vidare mot Genève för min del, med försening precis under gränsen för kompensation. Lustigt när man önskar 10 minuters försening till :p
 
Toppen