Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Brandten

Medlem
Ngn på sas måste ju jobba på natten.

Gärna i kombination med lägre biljettpriser och investeringar av ny inredning och nya flygplan.

*ironi*

Har av någon anledning försökt chatta nattetid med SAS en del gånger senaste tiden. Kommit igenom kanske 3 av 5 gånger och övrig tid får jag inte ens starta chat länken så det är tydligt att den engelska personalen inte är på plats hela tiden, vilket inte varit några problem för min del.
 

mha321

Medlem
Har inte provat själv men prova kanske att ringa Usa numret? De har ett 800 nummer, och har öppet fram till 19 us eastern time. Det är ju ett "trick" som brukar fungera på andra flygbolag som inte har telefontid 24/7 - jag brukar själv använda det på lufthansa.
 

Rebel

Medlem
Jag VV SaS = våga vägra sas
Max 4 sas flighter årligen annars for jag utslag.
Och mitt gamka SEN funkare ej på sas
 

011430121

Medlem
Jag VV SaS = våga vägra sas
Max 4 sas flighter årligen annars for jag utslag.
Och mitt gamka SEN funkare ej på sas
Jag upplever dig gnällig, har genom åren gjort ca 200 flygningar per år med SAS, numera runt 50 flygningar och har bara positiva erfarenheter, och med 4 flygningar som du har så måste de ha maximal otur om det stämmer vad du skriver.
 

Rebel

Medlem
Jag upplever dig gnällig, har genom åren gjort ca 200 flygningar per år med SAS, numera runt 50 flygningar och har bara positiva erfarenheter, och med 4 flygningar som du har så måste de ha maximal otur om det stämmer vad du skriver.

Ja jag är gnällig:oops: jag flyger helst LH och då bara funkar det. Jag har kanske 4 sas resor om året so om en blir fel så är det 25% fail med sas för mig. Men visst jag har hört att många är nöjda med sas. ( jag har hört om jultomten oxå:rolleyes: hehe)
 

Dr. Miles

Expert
Jag skrev om detta i BusinessClass.se Loungen 2016 tråden men jag postar här i fortsättning.

Piloterna på flighten till Stavanger är försenade och de har dykt upp precis i skrivande stund.
Vi får se om jag hinner att komma till norska kontoret före lunch.
 

Rebel

Medlem
SN till bryssel (bromma kl 7.00)är en timme sen vi fick komma ombord och sitta ner innan de kom på att det var snöstorm i BRU.:mad::confused:

Det är inte sas men det kan nog bli förseningar med sas neråt idag pga snöstorm. Ont om slots på BRU enligt piloten. Det är nog samma som snöröjning som diskuterades i annan tråd på ARN
 

riba

Medlem
SK751, CPH-WAW
Lyfte 30 min sent, tog en sväng ut över Östersjön och vände sedan tillbaka till CPH. En flygtur på ca 30 minuter.
Problem med AC vill jag minnas piloten sade, ngn temperatursensor som de försökt laga innan vi lyfte som bevisligen inte lyckats. Kontentan var att de inte kunde flyga på hög höjd för de kunde inte hålla trycket i kabinen (förstod det så iaf).

SK751 blev sedan inställt :(

Transferdesken ville boka om via FRA, vilket skulle innebära att jag fick ungefär 1h på kontoret i WAW då jag skulle hem på kvällen igen. Ringde istället guldsupporten och lyckades bli ombokad till samma tider på torsdag istället :)
 
Toppen