Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 29 Juni 2012.

1. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skrev så det lät så ser jag;) nej, tyvärr, även om pilot var drömmen när jag var liten - eller läkare - blev det annan inriktning:)

Mr Basic gillar detta.
  2. Plus

Plus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Observera trådens namn

011430121, igelkotten och Berglund gillar detta.
  3. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SE-RSB fick teknik i IAD igår. Gick tillbaka till gaten två gånger med samma fel. Flighten (SK926) ställdes sedan in.

På grund av att SE-RSB är kvar i IAD är även dagens SK925 (CPH-IAD) inställd.

Även SK6951 (CPH-AUS) är inställd.

5. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedär! Flög henne på en av dom första flighterna mellan Arlanda och Kastrup som ung flightspotter. I början var registreringen SE-REA, också Sas allra första A340.

Trots många flighter på SAS A340 har jag inte lyckats pricka in henne igen. Märkligt.

Tack för ett väl utfört jobb!

henke12 och Tobbe.O gillar detta.
  6. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS ställer in idag SK925 till IAD från CPH, den skulle ha gått enligt meddelandet från SAS häromdagen
    SK909 till EWR ser ut att gå planenligt

7. airborn

airborn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En fråga. Visste inte vilken tråd jag skulle fråga under... SAS har en flygning som går till USA

Är det så att kärran stannar på EWR under natten och samma besättning kör hem den dagen efter igen?

upload_2020-3-25_17-21-29.png

8. KalleSus

KalleSus Medlem

Med den tidtabellen måste det innebära att maskin (och besättning) övernattar i New York.
    Hittills har SAS flugit dagligen mellan Stockholm och New York och då har ju maskinen återvänt samma dag - och besättningen ett dygn senare.

9. mha321

mha321 Medlem

Krävs kanske extra tid för turnaround när det ska städas mer och Newark har mindre personal?

10. Plus

Plus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har nog mest att göra med att SAS har permitterat en stor del av personalen. På detta sätt kan man flyga med minimalt aktiv crew.

Det krävs ju samma personal för att göra turn around oavsett om den går samma dag eller dagen efter.
    Till och med lite mer besvärligt att ha den stående än att den sticker direkt. Det krävs ju personal som bogserar bort den från gate osv.
    Vi kan nog konstanterna att detta beror på. SAS och inte flygplatsen.

Mr Basic gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!