Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 29 Juni 2012.

1. marbe166

marbe166 Medlem

Det är ju mycket troligt, men jag förstår inte riktigt varför man inte tog en 330 till det (t.ex. SE-REH), eftersom ARN normalt inte har några 340 alls. Vore väl smidigast att ha ett plan med rätt config som reserv...

2. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just SE-REH är ju en 330E, inget som behövs på Arlanda då dom långa linjerna är flyttade till Köpenhamn.

Sen tror jag att man hellre har A340 som reserv då dom är dyrare i drift än A330. Alltså bättre att flyga med A330 i standardprogrammet.

John Rosenbaum gillar detta.
  3. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den ska ha flugits dit för att anpassa sina reserver. Så ja! Hoppas den blir kvar! Gillar 340 mer än 330..

4. KalleSus

KalleSus Medlem

SAS två återstående långlinjer från Stockholm har fortsatt huvudsakligen flugits med 330E.
    Däremot stämmer det att SAS hellre tycks ställa 340 som reserv just nu. En 330E (LN-RKS) har senaste veckan varit inlagd på "stora rotationen", som nu, exklusive PEK och PVG, består av LAX, SFO, NRT och HKG.

oneM gillar detta.
  5. KalleSus

KalleSus Medlem

Enligt uppgift så ska OY-KBC utrangeras till sommaren i år. Så kanske den får en lugn avslutning på sin karriär, som reserv på Arlanda.

oneM och 011430121 gillar detta.
  6. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant, tänker att dom ändå är väldigt fräscha med nya kabiner och allt. Men man kanske måste finansera A350 delvis istället för att testa nya rutter.

oneM gillar detta.
  7. Homer

Homer Medlem

Naturligtvis glömde jag att göra detta senaste gången, jag ringde till kundtjänst och fick svaret att de kan inte heller
    se status, den jag pratade med gick och frågade någon, och det enda de kan göra är att skicka en e-post till den som handlägger ärendet och fråga.

Är det verkligen så illa eller är det läge för huca ?

Last edited: 28 Februari 2020
    oneM gillar detta.
  8. NotRyan

NotRyan Medlem

Tror tyvärr inte riktigt att det är läge att testa nya rutter nu på ett tag, så det är nog ganska logiskt att dom utrangerar A340 i den takten dom kan och känner lämpligt.

9. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var på Gran Canaria för att flyga hem passagerare efter sandstormen

10. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du? :rolleyes:

oneM, 011430121 och Robert flysas gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!