Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 29 Juni 2012.

  1. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    De verkar ju ha gått ganska tomma de senaste dagarna, mer rationellt att fösa ihop pax på en avgång?
     
    011430121 gillar detta.
  2. RobinR

    RobinR Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Birdstrike
     
  3. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    ARN eller ORD? :rolleyes:
     
  4. RobinR

    RobinR Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    ARN under landing SK904 02FEB LNRKT
     
    Elberto och Mr Basic gillar detta.
  5. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Den maskinen var @fcx och jag ombord på, vad har du för källa till den uppgiften?
     
    oneM, direktörnSE och Tonton gillar detta.
  6. Scanwing

    Scanwing Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Konstigt att de behöver ställa in en longhaul nu när flera maskiner står utan trafik pga den stoppade trafiken till Peking och Shanghai
     
    Elberto gillar detta.
  7. lucasd

    lucasd Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Maskinerna är ju i CPH. Troligtvis har någon räknat att det skulle kosta mer att flyga upp en maskin till Arlanda och kanske skapa större förseningar för passagerarna, än att bara boka om dem. Kan tänka mig att alla bokade gick att få in på SK943 och A350.
     
  8. pswe

    pswe Medlem

    Ort:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Nice! Då får du flyga A350 hemåt och bör väl ha god chans att få EU-kompensation dessutom.
     
  9. Elberto

    Elberto Medlem

    Ort:
    Norrtälje
    Land:
    Sverige Sverige
    Japp! Flög hit med den igår, så det är så klart trevlig med en liten ”upgrade” till 350. Till och med blir det samma trevliga crew.
    Förlora en hel dag på jobbet dock... :rolleyes:
     
    RobinR gillar detta.
  10. KalleSus

    KalleSus Medlem

    I morse flögs OY-KBC (340) upp till ARN från CPH. Var det möjligen för att sättas in på ORD (som dock inte behövdes eftersom LN-RKT är i trafik igen), eller kan det vara så att man faktiskt placerar en maskin som reserv på ARN nu när man har gott om lediga resurser?
     
    Mr Basic, Mikael Stillman och Berglund gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×