Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

AABack2ARN

Medlem
Sant SK901 glömde jag bort. Men eftersom SAS inte har någon flight till Köpenhamn mellan 15:20 och 19:00 på lördagar tror jag det blev tufft för dem beroende på när planet verkligen vart inställt.

16:55 planet till London borde funkat (startade inte förrän 17:23 idag så det kan ha försenats lite för nya kunder) men med schemalagd ankomst 18:30 och AAs sista avgår 19:30 från en annan terminal är nog även det tufft.

Det är tusan inte lätt när vi bor i världens utkant ;)
 

Brandten

Medlem
SK997 håller precis på att återvända till Köpenhamn. Anledning okänd.

Den här bilden luktar kabintryckstrul va?

16feb687e68963d03f4a712c3a890cc9.jpg
 

Big Birger

Medlem
På väg till Arlanda imorse plingade telefonen till och SK945 från Stockholm till Chicago är försenat en timme till 11:20. Ingen stor sak.

Frågade i desken vid loungerna om det är någon risk att det går innan 11:20. ”Nej, det är planerat underhåll så planet kommer gå 11:20”. Då blir jag lite nyfiken varför förseningen aviserades först imorse. Någon som kan stilla min nyfikenhet?
 

Hachans

Medlem
På väg till Arlanda imorse plingade telefonen till och SK945 från Stockholm till Chicago är försenat en timme till 11:20. Ingen stor sak.

Frågade i desken vid loungerna om det är någon risk att det går innan 11:20. ”Nej, det är planerat underhåll så planet kommer gå 11:20”. Då blir jag lite nyfiken varför förseningen aviserades först imorse. Någon som kan stilla min nyfikenhet?

Jag har inte kollat men kan ju varit så att inkommande flyg var sent och därför fick man skjuta på underhållet?
 

Vax

Medlem
Enligt egen utsago blir nu sk995 försenat.

Vi gjorde pushback och sedan för egen maskin tillbaka till gaten och nu är tre tekniker ombord.

Hälsningar från 4D.... som precis fick luftläckage i stolen. Hoppas det bara var en omstart av alla system
 
Toppen