Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

KalleSus

Medlem
Första turen med 963/964 flögs av 330 (LN-RKO) eftersom man ville ha en maskin med den nya kabininredningen som ju då inte var implementerad på alla 330/340.
Därefter utfördes trafiken med två 340 i ett par veckor i väntan på den nya 330E (LN-RKR). Innan LN-RKS kom, var det alltså en mix mellan 330E och 340. Vanlig på linjen var OY-KBM, som ju då hade samma inredning som de äldre 330-orna (dvs något färre Business och lite större Plus-kabin)
Ungefär samma scenario när 939/940 drogs igång - med skillnad att den 340 som användes hade den nya, uppgraderade kabinen.
 

Tjaeng

Medlem
Är det någon här som har en länk till en sida där man kan kolla status på sitt EU261-ärende hos SAS? Fanns en länk i completion-popupen efter att man skickat in ärendet men sedan så har jag inte lyckats få upp sidan med länken igen?
 

palmen

Moderator
Är det någon här som har en länk till en sida där man kan kolla status på sitt EU261-ärende hos SAS? Fanns en länk i completion-popupen efter att man skickat in ärendet men sedan så har jag inte lyckats få upp sidan med länken igen?
Länken ser ut så här
SAS - Claim Form

xyz är i mitt fall 36 tecken, så om du har det IDt kan du få fram det igen
 

palmen

Moderator
Haha, okej, tack. Njä, hade väl hoppats att det skulle räcka med sjusiffriga CaseID men får la ringa dem och fråga hur det går.
Har själv lärt mig den jobbiga vägen att man inte kunnat hitta det efteråt så tar alltid och sparar ner länken så man har den efter att ha anmält något
 

Kebalibre

Medlem
För den som undrar över handläggningstiden för tillfället kan jag informera om att jag skickade in ett claim 15/3 (ang.SK998 13/3), fick besked om att det beviljats i 18/3 och hade 600 EUR på kontot 19/3. Bra jobbat SAS!
 

KED

Medlem
Har du (eller någon annan) skickat in claim än? Ser fram emot uppdateringar, tänkte skicka in mitt idag.
Tänker också skicka in idag. Blev dock ombokad och landade 3h 54 min försenad men vad jag förstår så är det när dörren öppnas som räknas och den gjorde efter drygt 4 h, så vi får se hur det går....
 

Agö

Medlem
SAS ställde precis in SK925 till Washington. Resebyrån extremt alert och bokade om mig till SK909 till Newark och sedan vidare. Flygplansroulette här nere just nu.
 
Toppen