Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

KED

Medlem
Jag tror det är väldigt låg chans att det fungerar då de inte bryr sig om din ursprungsbokning. Ska de kunna debitera sas måste man ha sas boardingkort, delta kommer ju som sagt inte in.
Du hade helt rätt @palmen. Trots att resterande leg är med SAS och att den som tog emot i loungen ringde SAS supervisor, hade det bara blivit klartecken där hade jag kommit in, blev jag nekad entré.
 

fly4fun

Medlem
Jag var oxå inbokad på sk940 och blev ombokad till 24h senare. Kommer begära 600€ när jag kommer hem. Det finns risk att SAS hävdar att birdstrike är en extraordinär händelse vilket ej ger ersättning. Kan vara bra att känna 2 saker. SK940 har ej haft birdstrike utan tidigare flight. Följdförsening täcks av EU261. Sedan verkar det vara LN-RKN som träffat fågeln för den står kvar på ARN. RKN flyger inte på LAX - gammal kärra med kortare räckvidd. Så SAS verkar ha offrat LAX kärran för att täcka upp RKN's tidtabell. Så att just SK940 ställts in beror på att SAS flyttat om plan i sitt schema, inte p.g.a. birdstrike.
 

palmen

Moderator
Birdstrike eller inte - det är i alla fall LN-RKN som är stående, och den skulle antingen ha satts in på 903/904 eller 945/946 - precis som @fly4fun skriver, inte på 939/940, så där kan SAS inte hävda extraordinär händelse.
Om beläggningen inte är hög eller lite frakt, klarar då den gamla A330 att flyga till Los Angeles? Man gjorde ju så i början till Hong Kong om jag kommer ihåg rätt.
 

Lauda 777

Medlem
Om beläggningen inte är hög eller lite frakt, klarar då den gamla A330 att flyga till Los Angeles? Man gjorde ju så i början till Hong Kong om jag kommer ihåg rätt.

Var det inte A340 på Hong Kong varannan flight I början?

Tror att det är på gränsen oavsett med gamla A330... Sas längsta linje. Tänker att även MIA har lite begränsningar i cargo.
 

palmen

Moderator
Var det inte A340 på Hong Kong varannan flight I början?

Tror att det är på gränsen oavsett med gamla A330... Sas längsta linje. Tänker att även MIA har lite begränsningar i cargo.
340 och gammal 330 om jag kommer ihåg rätt. Vet att de gått med gammal 330 någon gång i alla fall. Det var ju viktigt att det var nya kabinen och inte gammal kabin initialt
 
Toppen