Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

palmen

Moderator
SK954 körde gamla kabinen från MIA igår (13/3)...kan hänga ihop med SK998?
Antar att du syftar på LN-RKP som har en annan business kabin?

Intressant - Det är LN-RKU som ska flyga SK903 idag. Den landade cirka 3h försenad igår från Austin - så kärran står iaf på Arlanda just nu.

Som @palmen skriver bör du vara där som vanligt, såvida SAS inte säger någonting annat. Det kan ju hända att de får iväg kärran tidigare :)
Det var lite komplikationer på flighten från Austin så mycket möjligt att de måste kontrollera planet lite extra. APU var trasig mm.

SAS säger att ordinarie incheckning gäller idag så det blir en lååång dag i loungen.
Be om att få vouchers för mat och dryck i så fall för nästan 4h försening. Betydligt bättre än det som finns i sas lounger.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Steve

Medlem
Intressant - Det är LN-RKU som ska flyga SK903 idag. Den landade cirka 3h försenad igår från Austin - så kärran står iaf på Arlanda just nu.

Som @palmen skriver bör du vara där som vanligt, såvida SAS inte säger någonting annat. Det kan ju hända att de får iväg kärran tidigare :)
enligt SAS Gold är det en extra check som medför förseningen
 

KED

Medlem
Är drabbad av SK940 inställda flight idag. Är ombokad via San Francisco. Tyvärr Delta på första delen och har lång väntetid i Los Angeles. Är EBG så min plan var att hänga i Star Allianceloungen men antar att det blir svårt att komma in i den nu när min flygning från LA är med bolag inom Skyteam.
Förslag på smidig lösning tas tacksamt emot.
 
Är drabbad av SK940 inställda flight idag. Är ombokad via San Francisco. Tyvärr Delta på första delen och har lång väntetid i Los Angeles. Är EBG så min plan var att hänga i Star Allianceloungen men antar att det blir svårt att komma in i den nu när min flygning från LA är med bolag inom Skyteam.
Förslag på smidig lösning tas tacksamt emot.

Tråkigt med inställt flyg
Flyger du med Skyteam hela vägen till Stockholm nu då istället? Har du ett leg med star alliance bolag borde de väl gå att komma in i loungen tack vare det
Jag hade gått till star alliance loungen och förklarat vad som hänt och visat ursprunglig bokning/boardingkort ihop med nya förhoppningsvis är dom snälla och släpper in dig.
 

taxvalp

Medlem
Är drabbad av SK940 inställda flight idag. Är ombokad via San Francisco. Tyvärr Delta på första delen och har lång väntetid i Los Angeles. Är EBG så min plan var att hänga i Star Allianceloungen men antar att det blir svårt att komma in i den nu när min flygning från LA är med bolag inom Skyteam.
Förslag på smidig lösning tas tacksamt emot.

Grattis till ombokningen, vi är två EBD som i stället får vänta till i morgon...
 

palmen

Moderator
Tråkigt med inställt flyg
Flyger du med Skyteam hela vägen till Stockholm nu då istället? Har du ett leg med star alliance bolag borde de väl gå att komma in i loungen tack vare det
Jag hade gått till star alliance loungen och förklarat vad som hänt och visat ursprunglig bokning/boardingkort ihop med nya förhoppningsvis är dom snälla och släpper in dig.
Jag tror det är väldigt låg chans att det fungerar då de inte bryr sig om din ursprungsbokning. Ska de kunna debitera sas måste man ha sas boardingkort, delta kommer ju som sagt inte in.
 
Toppen