Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 29 Juni 2012.

  1. pswe

    pswe Medlem

    Ort:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Kortdistansen har ju onekligen haft en del utmaningar senaste veckorna...men har inte långdistansen haft en avsevärt mycket bättre leverans i år jämfört med de senaste somrarna?
    Något strul i Peking och lite amerikanskt väder men i övrigt verkar det ha rullat på, eller har jag följt det slarvigt?
     
    AABack2ARN och Tobbe.O gillar detta.
  2. NotRyan

    NotRyan Medlem

    @KalleSus brukar ha koll ;)
     
    Berglund och AABack2ARN gillar detta.
  3. STO-ARN

    STO-ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Angående SAS fyra långlinjer från ARN, helt ovetenskapligt: Från att ha haft bra regularitet under sommaren så har senaste dryga veckan varit förseningar på 2-3 flyg per dag alltifrån 1-4 timmar...
     
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Upplever också att det varit betydligt bättre i år på långdistans. En del förseningar men inget superallvarligt - men jag har inte detaljkollen (ännu? ;) ).
     
    Tobbe.O gillar detta.
  5. SweCow

    SweCow Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hängde inte allt detta ihop med att 903 fick gå via Boston för ett par dagar sedan? 904 blev sen hem, så 940 vände och gick som 939 med försening, och sen va det igång. Tror även att det va något plan som va lite trött häromdagen, så 903 fick vänta in 964, och 945 avgick senare som ett resultat av det.
    Dock löste man 904 med att låta 908/904 byta plan för att "köra ikapp".
     
    Berglund, KalleSus och Brandten gillar detta.
  6. STO-ARN

    STO-ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jo, stor del av "Sanningen", men SK903 divertade till BOS 27JUL och innan dess div föreningar på USA under juni/juli. Men i stort hyfsad regularitet. Och generellt kan sägas om t.ex. SK939 ARN-LAX, att den på årsbasis haft extremt bra regularitet. (SK903 EWR & SK945 ORD, drabbas ju mer av extremväder, jämfört med SK939 LAX...)
     
    Last edited: 2 Augusti 2018
  7. KalleSus

    KalleSus Medlem

    @SweCow har också koll (se ovan)
    Det är väl ungefär det som har hänt på långlinjerna de senaste veckorna.
     
    pswe, Berglund, SweCow och 1 annan gillar detta.
  8. Hansi

    Hansi Medlem

    Ort:
    Katrineholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag undrar varför SK995 (LN-RKF) aborted sin start i CPH kl. 21.00 igår kväll 19/8-18? Återvände till gaten och startade försenad 22.19 istället.
     
  9. Stenis32

    Stenis32 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Man hade glömt att lasta de varma handdukarna till passagerarna i Business. Tvärnit, tillbaka till gate, på med handdukar och sedan iväg igen.
     
    Brandforce, SK989, Canadien och 1 annan gillar detta.
  10. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Flightradar24 har ju haft fel förut men undrar hur det blir med SK925 idag som LN-RKO ska flyga. RKO är nämligen på väg till MIA.

    SK935 har ingen planerad kärra alls och där lär det vara boarding snart eftersom SK925 börjar boarding nu (ungefär samma avgångstid).
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×