Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Brandten

Medlem
Nu glider SK904 snart in över huset med 5h försening. Är det pga vädret? LN-RKS verkar vara planerad för SK903 så man hoppas väl på snabb turn around?
 

Canadien

Medlem
Man kan ju boka en fullflex avbokningsbar biljett som avgår sisådär 12h efter den anslutning man bokat, och sedan avbokaa denna ifall man missar sin tänkta anslutning.
 

taxvalp

Medlem
Eller så kan man vara sitt egna försäkringsbolag och helt enkelt köpa nya biljetter de gånger det behövs. :)

Just så. Jag är just nu på flygplatshotell vid LAX efter att ha missat anslutning till Hawaii pga sent inkommande SAS-plan ARN-LAX. Prisskillnaden på genomgående biljett jämfört med två separata var något under de 600€ vi skulle ha fått per person.

Med United (och Star Gold) kan man oftast boka om utan kostnad i appen även med inflexibla biljetter. Bra för oss som gillar att gambla med tajta connections i USA...
 
Last edited:
Just så. Jag är just nu på flygplatshotell vid LAX efter att ha missat anslutning till Hawaii pga sent inkommande SAS-plan ARN-LAX. Prisskillnaden på genomgående biljett jämfört med två separata var något under de 600€ vi skulle ha fått per person.

Med United (och Star Gold) kan man oftast boka om utan kostnad i appen även med inflexibla biljetter. Bra för oss som gillar att gambla med tajta connections i USA...
Ja, jänkarna är bra på det där med ”same day flight change”. Har räddat mig många gånger. Och då har jag varit tacksam över wi-fi på planet
 
Toppen