Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

AABack2ARN

Medlem
Låter ju uruselt hanterat av SAS. Kanske läge att skriva på deras publika sidor på social media... Hur motiverade de bristen på mat på första flyget? Ni var ju trots allt informerade ganska tidigt så då borde ju Lufthansa haft tid med catering kan man tycka?
 

henke12

Medlem
Låter ju uruselt hanterat av SAS. Kanske läge att skriva på deras publika sidor på social media... Hur motiverade de bristen på mat på första flyget? Ni var ju trots allt informerade ganska tidigt så då borde ju Lufthansa haft tid med catering kan man tycka?
@sthlm-traveler

Men vadå?
Nu hänger jag inte med.
SAS ställer in, bokar om er till Lufthansa (ungefär 6h innan Lufthansaflyget avgår).

Lufthansa har sedan inte tillräckligt med mat ombord.
(Att det sedan är SAS personal som handhar Lufthansa på Arlanda är oviktigt - Skjut inte budbäraren typ)

Är detta SAS fel?!
Reklamationen för brist på mat bör väl riktas till Lufthansa!?
Lufthansa har sålt Businessbiljetter (om än till SAS, en privatperson hade ju lika gärna kunna köpt biljetten samtidigt)
utan att det finns mat ombord.

Jag tycker denna snarare borde ligga i SAS det här gjorde ni bra tråden. (förutsatt att de betalar ut EG261 ersättningen)
1: De bokar om snabbt och smidigt utan att du behöver åka ut till flygplatsen och köar till snabbaste/bästa alternativ
2: Inget snack om att boka om till andra bolag (Hej lågprisbolag!)
3: De gav 1000 eb poäng i ren goodwill
4: Endast 3h50m sen, hade du flugit Norwegian hade det troligare handlat om 3 dagar och 5 timmar.
 

nollbit

Medlem
@sthlm-traveler

Men vadå?
Nu hänger jag inte med.
SAS ställer in, bokar om er till Lufthansa (ungefär 6h innan Lufthansaflyget avgår).

Lufthansa har sedan inte tillräckligt med mat ombord.
(Att det sedan är SAS personal som handhar Lufthansa på Arlanda är oviktigt - Skjut inte budbäraren typ)

Är detta SAS fel?!
Reklamationen för brist på mat bör väl riktas till Lufthansa!?
Lufthansa har sålt Businessbiljetter (om än till SAS, en privatperson hade ju lika gärna kunna köpt biljetten samtidigt)
utan att det finns mat ombord.

Jag tycker denna snarare borde ligga i SAS det här gjorde ni bra tråden. (förutsatt att de betalar ut EG261 ersättningen)
1: De bokar om snabbt och smidigt utan att du behöver åka ut till flygplatsen och köar till snabbaste/bästa alternativ
2: Inget snack om att boka om till andra bolag (Hej lågprisbolag!)
3: De gav 1000 eb poäng i ren goodwill
4: Endast 3h50m sen, hade du flugit Norwegian hade det troligare handlat om 3 dagar och 5 timmar.
Va?

Kunden har betalat pengar till SAS för en viss tjänst som sen verkligen inte levererats. Då får ju SAS svälja stoltheten, ersätta ordentligt och sen möjligtvis kräva tillbaka pengarna från Lufthansa om man så vill.

Tusen poäng är ett hån imho.
 
Va?

Kunden har betalat pengar till SAS för en viss tjänst som sen verkligen inte levererats. Då får ju SAS svälja stoltheten, ersätta ordentligt och sen möjligtvis kräva tillbaka pengarna från Lufthansa om man så vill.

Tusen poäng är ett hån imho.
Vilket de ju tvingas göra genom EU261. Vilken ytterligare kompensation tycker du är lämplig i det här fallet från SAS sida?
 
@sthlm-traveler

Men vadå?
Nu hänger jag inte med.
SAS ställer in, bokar om er till Lufthansa (ungefär 6h innan Lufthansaflyget avgår).

Lufthansa har sedan inte tillräckligt med mat ombord.
(Att det sedan är SAS personal som handhar Lufthansa på Arlanda är oviktigt - Skjut inte budbäraren typ)

Är detta SAS fel?!
Reklamationen för brist på mat bör väl riktas till Lufthansa!?
Lufthansa har sålt Businessbiljetter (om än till SAS, en privatperson hade ju lika gärna kunna köpt biljetten samtidigt)
utan att det finns mat ombord.

Jag tycker denna snarare borde ligga i SAS det här gjorde ni bra tråden. (förutsatt att de betalar ut EG261 ersättningen)
1: De bokar om snabbt och smidigt utan att du behöver åka ut till flygplatsen och köar till snabbaste/bästa alternativ
2: Inget snack om att boka om till andra bolag (Hej lågprisbolag!)
3: De gav 1000 eb poäng i ren goodwill
4: Endast 3h50m sen, hade du flugit Norwegian hade det troligare handlat om 3 dagar och 5 timmar.

-Ombokningen var jättebra gjort. Stor eloge till SAS!

-lufthansa helt ok även om deras servering i business blir lite matsal, sitter du även längst bak förstärks den känsla ännu mer

Det var extremt tydligt i gaten att SAS hade hoppat att boka mat till oss. Raden bakom satt en diamond och henne hade de fixat mat till. Hon blev meddelad av SAS personal att utropet inte gäller henne. SAS menar att de ersätter kvitton om jag har några. Tror nog 99.9% på forum utgår från att mat serveras på en flight 12:20 till Munchen i C? Connection på 55 minuter till USA innebär att du inte har någon tid att köpa någon mat i Munchen heller. Personligen funkar jag ganska dåligt om jag bara äter frukost och sedan erhåller nästa måltid ca 18.
Hade SAS svarat på mitt första mail med, sorry! ni får 5000 poäng per skalle (SAS frukost kostar 1700p) vore jag helt nöjd. Nu valde SAS att i mail 1 svar synd för dig, mail 2 vi ersätter kvitton, mail 3 du får 1000p.

Sena ankomsten gjorde också att man tappade hela första kvällen i NY. Har du en weekend på tre kvällar är 33% ett ganska stort tapp.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Det var extremt tydligt i gaten att SAS hade hoppat att boka mat till oss.
De bokar inte mat åt passagerare - de bokar platser. Det är Lufthansa som inte levererat tjänsten de borde och SAS informerade om detta.

Sena ankomsten gjorde också att man tappade hela första kvällen i NY. Har du en weekend på tre kvällar är 33% ett ganska stort tapp.
Och det är en av anledningarna att du får EU-ersättning för förseningar. Sedan tappade du knappt 4h, det är inte jättemycket tapp. Alternativet hade varit att boka om till en helt annan helg eller stanna hemma.
 

nollbit

Medlem
Vilket de ju tvingas göra genom EU261. Vilken ytterligare kompensation tycker du är lämplig i det här fallet från SAS sida?
EU261 täcker förseningen. Om jag inte fick mat på en flight skulle jag vilja ha mer än tusen EB som ersättning.

Men jag vad jag framförallt vände mig mot var attityden att resenären ifråga borde vara "tacksam" mot SAS för att de inte blev flera dagar sena (?!) och de inte bokade om till lågprisbolag (?!).
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen