@sthlm-traveler
Men vadå?
Nu hänger jag inte med.
SAS ställer in, bokar om er till Lufthansa (ungefär 6h innan Lufthansaflyget avgår).
Lufthansa har sedan inte tillräckligt med mat ombord.
(Att det sedan är SAS personal som handhar Lufthansa på Arlanda är oviktigt - Skjut inte budbäraren typ)
Är detta SAS fel?!
Reklamationen för brist på mat bör väl riktas till Lufthansa!?
Lufthansa har sålt Businessbiljetter (om än till SAS, en privatperson hade ju lika gärna kunna köpt biljetten samtidigt)
utan att det finns mat ombord.
Jag tycker denna snarare borde ligga i SAS det här gjorde ni bra tråden. (förutsatt att de betalar ut EG261 ersättningen)
1: De bokar om snabbt och smidigt utan att du behöver åka ut till flygplatsen och köar till snabbaste/bästa alternativ
2: Inget snack om att boka om till andra bolag (Hej lågprisbolag!)
3: De gav 1000 eb poäng i ren goodwill
4: Endast 3h50m sen, hade du flugit Norwegian hade det troligare handlat om 3 dagar och 5 timmar.