Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 29 Juni 2012.

  1. RobHK

    RobHK Medlem

    Ort:
    HK
    Land:
    Sverige Sverige
    SK963 inställd igår, någon info varför?
     
  2. Börnen

    Börnen Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Cateringstrulet på Kastrup får följder i Chicago. Flygplansbyte. Chicago-Stockholmskärran går till Köpenhamn. Kärran som gick Köpenhamn-chicago via Oslo ska gå till Stockholm. Loungen full med stockholmsresenärer. De som ska till Köpenhamn får inte komma in. Lite rättvisa då det är deras landsmäns strejk som startat strulet :) vi ser ut att bli två timmar sena
     
    mjulven, palmen, dino_81 och 6 andra gillar detta.
  3. RobHK

    RobHK Medlem

    Ort:
    HK
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad tror ni, kommer det innebära fortsatta förseningar för kärran idag och imorgon? Konstigt att dom ställde in flyget helt pga cateringstrul, borde vore något annat också?
     
  4. onzai

    onzai Medlem

    Ort:
    Hong Kong
    LN-RKR är ett problem dessutom är fortfarande LN-RKM kvar här i HKG sedan en vecka.
     
  5. pswe

    pswe Medlem

    Ort:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Det hade knappast med problemen i Köpenhamn att göra. Teknik av något slag på LN-RKR. Den är på väg mot Newark nu så problemet verkar löst i alla fall. Och dagens SK963 flygs av LN-RKT som nu precis startar lite försenad från Arlanda.
     
  6. Lauda 777

    Lauda 777 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ln-rkm verkar ha varit med om mycket konstigt enl. Flightradar24 i alla fall, hamnade på Orlando förra veckan och sen till Hong Kong, från Köpenhamn?. Trodde inte man flög dom äldre A330 till Hong Kong.
     
  7. pswe

    pswe Medlem

    Ort:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Den är hos doktorn i HongKong för check tror jag.
     
  8. SweCow

    SweCow Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Mycket konstigheter senaste dagarna...

    LN-RKS verkar ha flyttats mellan ARN, CPH och OSL (SK903->908->907->908->907->910->909->908..)
    medans LN-RKN gick som 907-904-9135-943(via Oslo)-945-946,
    sen va även OY-KBD uppe på ARN och gick 1½ sväng (Köpenhamn-Stockholm-Chicago-Stockholm-Chicago-Köpenhamn)
     
    011430121 gillar detta.
  9. KalleSus

    KalleSus Medlem

    LN-RKM flög inte med passagerare till Hongkong. Det handlade ju om en transport "till doktorn" som nämnts ovan.
    Annars har faktiskt även de äldre 330 använts reguljärt på ARN - HKG. Invigningsturen för drygt två år sen utfördes ju av LN-RKO.

    Att det just nu förekommer konstigheter i tursättningen av 330 och 340 beror förstås på att en maskin är ur trafik för check.
    Och då måste en 340 sättas in på antingen Skandinavien - USA-linjerna (äldre 330) eller på de Stockholmsbaserade linjerna (nyare 330).
    Sen blev det nog lite extra rörigt eftersom LN-RKR dessutom fick tekniskt strul igår.
     
    Agö och Brandten gillar detta.
  10. Anders S

    Anders S Ny medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    LN-RKR hade ett tekniskt problem som orsakade den första förseningen på fyra timmar. När det var åtgärdat upptäckte de ett nytt. Vad framgick inte. Den kom aldrig till gate och vid 19.45 ungefär meddelade stationschefen att den ställts in. Det blev några timmar i loungen i F innan jag snällt fick åka hem igen.
     
    Brandten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×