Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 29 Juni 2012.

1. 415th Night Fighter Squad

415th Night Fighter Squad Medlem

Land:
    Norge Norge
    Noen som har fått svar fra SAS vedrørende 261 på SK963 den 2. september og SK964 den 3. september?

2. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min väns claim blev nekat direkt med hänvisning till extraordinära omständigheter. SAS hänvisar till domstol/ARN om man vill driva det vidare.

3. Tonton

Tonton Medlem

Spännande! Jag och familjen är bokade på SK963 Torsdagen 14/9 till Hongkong.

Som du säger så verkar tyfonen TALIM vara påväg i huvudsak mot Taiwan. Här är en bra länk där man kan följa tyfonens framgångar: Tropical cyclone track information - GIS version

Bara att hålla tummarna. Jag brukar ju inte direkt ha flyt när det handlar om resor till Hongkong. Eller hur, @Hachans! :p Ser redan fram mot detta äventyr.

Andreas013 gillar detta.
  4. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ej fått svar ännu på SK964 3/9 från HKG. Har heller inte fått poängen från Austrian som jag blev flyttad till. Någon som fått poäng av er som åkte med Austrian?

5. El0

El0 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även jag är bokad SK963 den 14:e, för några dagar sedan såg det väldigt mörkt ut, att tyfonen var på väg mot HK, men nu ser det lite ljusare ut i och med att den är på väg mot Taiwan... Men mycket kan ju hinna ändras innan fredag morgon då vi ska landa .. :)

6. 415th Night Fighter Squad

415th Night Fighter Squad Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jeg skulle fly SK964 3/9 og ble booket om til Thai via BKK, de poengene er kommet inn på konto.

7. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte fått nåt från Austrian-flygen. Funderar på om jag kan retro-regga ursprungsflygen med SAS även om poängen från Austrian inte trillat in (för mig kommer det ge mer att få poäng för orginalflyget då jag gick från SAS Plus till Austrial ekonomi).

8. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med SAS har man rätt till poäng enligt ursprungsbokning när man krediterar till Eurobonus, så efterregistrera dina sträckor du bokade.

9. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis. Det jag funderar över är vad som händer när sen poängen från Austrian trillar in (om det nu gör det). Bara att sitta tyst och glad?

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det kan hända och då bör man bara gå vidare i livet och inte klaga

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!