Tjaeng
Medlem
Thais C från ARN/CPH är visserligen äldre men ligger långt före SK vad gäller kabinrymd, pitch, width och sovkomfort mm.
Jag håller inte med, men det handlar å andra sidan om subjektivt tycke. Speciellt vad gäller komforten.
När det gäller Norwegian och Air Berlin avsåg jag som framgår av inlägget stolarna i de plan man nu inväntar leverans av, inte befintliga.
Anledningen är förstås att diskussionen gällde vilken effekt SK:s oväntade beslut får för deras framtida konkurrenskraft. Att det inte påverkar dagens konkurrenskraft är väl ändå ganska uppenbart...
Men jag kan förstås ha fel, de kanske har beställt gammal Air China-standard till sina 787r. Men jag har väldigt svårt att tro det.
Hur Norwegians premiumkabin kommer att se ut har redan utkristalliserats i en annan tråd. Dess närmast jämförbara motsvarighet hos SK torde vara nuvarande Economy extra. Hur AirBerlins 787 kommer att se ur har jag inte den blekaste aning om, men jag vet att de för närvarande håller på att renovera sin A330-flotta och installerar en ny business class, som för den delen inte heller är 180 graders lieflat.