Senaste nytt

Inställd renovering av SAS Business Class

Tjaeng

Medlem
Thais C från ARN/CPH är visserligen äldre men ligger långt före SK vad gäller kabinrymd, pitch, width och sovkomfort mm.

Jag håller inte med, men det handlar å andra sidan om subjektivt tycke. Speciellt vad gäller komforten.

När det gäller Norwegian och Air Berlin avsåg jag som framgår av inlägget stolarna i de plan man nu inväntar leverans av, inte befintliga.
Anledningen är förstås att diskussionen gällde vilken effekt SK:s oväntade beslut får för deras framtida konkurrenskraft. Att det inte påverkar dagens konkurrenskraft är väl ändå ganska uppenbart...
Men jag kan förstås ha fel, de kanske har beställt gammal Air China-standard till sina 787:eek:r. Men jag har väldigt svårt att tro det.

Hur Norwegians premiumkabin kommer att se ut har redan utkristalliserats i en annan tråd. Dess närmast jämförbara motsvarighet hos SK torde vara nuvarande Economy extra. Hur AirBerlins 787 kommer att se ur har jag inte den blekaste aning om, men jag vet att de för närvarande håller på att renovera sin A330-flotta och installerar en ny business class, som för den delen inte heller är 180 graders lieflat.
 

Jonas C

Medlem
Egentligen ser jag inga konstigheter med att man installerar nya C stolar på den befintliga långdistans flottan redan nu, trots att de nya planen kommer in om en 3-4 års period, t.ex. Man flyttar ju helt enkelt bara över de stolar som redan finns installerade på de "gamla" planen till de nya, likt man gjorde med de gamla B767:eek:rna.
 

Pandion

Medlem
Aha, det måste vara något nytt? Jag vet att innan jag blev Pandion hörde jag om sådant förekom, men inget jag har varit med om under de tre år jag varit pandion...
 

Traveller

Medlem
Pandionmötet/lunchen sker den 26 april på ARN. Det inkluderar info samt möte med Rikard som lunchar med oss. Mail sändes ut för cirka 4 veckor sedan. Ingen aning om det är till alla Pandion inbjudan gått ut eller om det bara är till oss som varit det ett längre tag dock...
 
SAS måste göra något åt stolarna i C...dom senaste 4 ggr jag flugit till Chicago el NY har stolen strular..2 stolar behövde man assistans för att tilta ryggen och även tillbaka..andra har fotstödet inte funkat alls...slitet och behöver bytas ut
 

agehall

Medlem
Du får gärna byta din trasiga C-stol mot min hela M-stol, vilken dag som helst faktiskt! ;)

Skämt åsido, jag kan förstå att man blir lite upprör om man faktiskt betalat för produkten och den sedan inte fungerar. SAS är ju långt ifrån billigast och då kan man ju tycka att produkten borde hålla samma nivå..
 
Toppen