Senaste nytt

Inställd renovering av SAS Business Class

Marcus01

Medlem
Innan vi har målat färdigt f-n på väggen så kan vi kanske vänta på att SAS går ut med denna info offentligt, om de nu gör det med den här typen av info. No offense Ghostman, men än så länge är det ju bara hörsägen. OM det sedan visar sig sant vet vi ju inte vad SAS beslutat, uppskjutet tills vidare eller kanske bara uppskjutet 6 månader? Dock kan jag till viss del hålla med, det börjar bli en sliten produkt men den är fortfarande helt ok, enligt mig, jämfört med andra C-klass.
 

Tjaeng

Medlem
Du glömmer Thai, som har 16 avgångar i veckan från ARN/CPH.
Redan med de gamla kärrorna är deras C långt bättre än SAS.

Och det baserar du på vad? Jag har åkt gamla F (säljs som C) och tyckte inte att det var någon höjdare.

Gällande hårdvara kommer nog samma att gälla även Air Berlin och Norwegian.

Eh? Air Berlins nuvarande C är ju snarare på samma nivå som Air Chinas B772 till ARN.
 

CarlT

Medlem
Mycket kritik i denna tråd trots att vi nästan helt saknar fakta. Tänk om SAS räknar med att ha nya plan för långdistansflyg med leveransstart 2015/16, då känns ju detta som en onödig investering. Allting måste inte enbart innebära något negativt bara för att det verkar som det från början.
 

Tjaeng

Medlem
Allting måste inte enbart innebära något negativt bara för att det verkar som det från början.

Sant. Men det här med nya widebodies så snart tvivlar jag på. Backloggen för A330, A350 och B787 är gigantiska, och B777, B747, A380 ej aktuella för SAS. Skulle väl vara short term lease isåfall, men det känns ju sådär lagom dumt att ta den extrakostnaden jämfört med att bara ta och rusta upp de gamla planen.

Sätta de gamla C-stolarna i en B737-700 och starta businessbuss till New York?
 

Fredrik

Medlem
Verkligen synd! SAS nuvarande business class produkt är tyvärr inte top of the line och börjar närma sig sitt utgångsdatum och att man avbryter ett moderniseringsprogram i detta läge är inga positiva nyheter.

Nej, men frågan är varför man avbryter renoveringsprogrammet? Det kostar trots allt mer än 500 000 sek för varje stol som ska bytas ut och vad blir merförsäljningen av det? Det kan vara kortsiktigt korrekt av SAS att skjuta upp beslutet så länge man har en konkret idé om när det ska göras istället.
 

Jonas C

Medlem
Nej, men frågan är varför man avbryter renoveringsprogrammet? Det kostar trots allt mer än 500 000 sek för varje stol som ska bytas ut och vad blir merförsäljningen av det? Det kan vara kortsiktigt korrekt av SAS att skjuta upp beslutet så länge man har en konkret idé om när det ska göras istället.

I det här fallet handlar det nog inte om merförsäljning, utan snarare en åtgärd för att dels upprätthålla en fortsatt god relation mot sina kunder, samt i viss mån kunna konkurrera med de andra bolagen. Att först gå ut med ett löfte som man sedan ej kan hålla anser jag vara mycket skadligt ur ett relationsperspektiv.
 
Jag kanske är förblindad av nostalgi för vårt egna flygbolag. Dock så har jag varit väldigt nöjd med SAS Business produkt. Nej, det är inte lyxprodukt a la Qatar med andra. Varför gillar jag SAS? Personalen. Jag uppskattar flygvärdinnan 50+ som är rutinerad, har glimten i ögat och är trevlig. SAS service i luften har klart förbättrats de senaste åren. Visst, det hade varit trevligt med en förbättring utav kabinen men jag kommer fortfarande välja SAS över andra.

Skönt att jag är inte den enda som älskar SAS. :) Alla på SAS Crew generellt är hjälpsamma och super snälla samt du kan alltid fråga tips om din destination om du vill och få garanterat svar.

PS. Ska till LHR ikväll med SK1527, seat 2C. Syns!
 
Last edited:

Tjaeng

Medlem
Att först gå ut med ett löfte som man sedan ej kan hålla anser jag vara mycket skadligt ur ett relationsperspektiv.

Och var/när hur har ett sådant löfte avlagts? På sin höjd har det nog handlat om att någon i en intervju antytt någonting om att de "tittar på nya möjligheter".
 
Toppen