Mattias Edstrom
Medlem
"Jonas C skrev:Nej, snarare att OT är ett tecken på att flygbolag är i kris ekonomisk. Air Baltic, Spanair, Malev, KingFisher, Arik Air, AirAsia X, etc."
Stämmer mycket bra att nämnda bolag inte går så bra rent ekonomiskt/konkursbolag, men bara för att ett bolag är med i OT betyder det inte att de har svårt att fylla sina premiumkabiner. SAS ser detta som ett utmärkt tillfälle att försöka öka sin revenue på flygstolar genom att erbjuda en möjlighet att på stand-by basis uppgradera till ett rabatterat pris likaså som t ex LX och BA har genom kampanjer och low flex business class. Det man också ska tänka på är att ett bolag som t ex. SAS har svårt att konkurrera med t ex. BA som säkert har lättare att fylla sina F och CW kabiner då de flyger från mer flygplatser och har ett strategisk bra val utav nav- Heathrow. Framför allt när man ser på den transatlantiska trafiken.
Dock hoppas jag att SAS börjar med samma strategi som KF, att erbjuda OT även på intra europa. KF och SK ingår ju trots allt i samma koncern.
Stämmer mycket bra att nämnda bolag inte går så bra rent ekonomiskt/konkursbolag, men bara för att ett bolag är med i OT betyder det inte att de har svårt att fylla sina premiumkabiner. SAS ser detta som ett utmärkt tillfälle att försöka öka sin revenue på flygstolar genom att erbjuda en möjlighet att på stand-by basis uppgradera till ett rabatterat pris likaså som t ex LX och BA har genom kampanjer och low flex business class. Det man också ska tänka på är att ett bolag som t ex. SAS har svårt att konkurrera med t ex. BA som säkert har lättare att fylla sina F och CW kabiner då de flyger från mer flygplatser och har ett strategisk bra val utav nav- Heathrow. Framför allt när man ser på den transatlantiska trafiken.
Dock hoppas jag att SAS börjar med samma strategi som KF, att erbjuda OT även på intra europa. KF och SK ingår ju trots allt i samma koncern.