[INSTÄLLD]Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 24 oktober 2020

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av palmen, 5 Mars 2020.

1. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    palmen och 011430121 gillar detta.
  2. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter att ha missat träffen ett par år på raden så hoppas jag att det i år blir av. Har för avsikt att delta, har inte bokat än dock.

011430121 och palmen gillar detta.
  3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ouch.... Hilton har stuckit iväg till ca 200 EUR per natt just nu och inga vettiga poängpriser....

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju standardpriser i Barcelona för Hilton.
    Jag tittade crown plaza, låg på 600-700€. Bokade istället ett av hotellen nere i hamnen för 2000 per natt, finns från typ 4500 för 3 nätter där omkring.

fcx gillar detta.
  5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på läget i världen just nu får vi nog se lite hur det blir med denna träff.
    Läser man följande artikel från Marca så öppnar de kanske inte upp för turism förrän nästa år. Hur seriös som tidning de är låter jag vara osagt.
    Coronavirus: Spain will not allow tourism, culture or leisure until Christmas | MARCA in English

Jag hoppas att denna träff blir av i år, men mycket kan komma att ändras till både det bättre och sämre de närmsta 6 månaderna så vi får hålla allt lite öppet.
    Normalt sätt har restaurang bokats tidigast 2 månader innan så ingen stress för det.

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tidigast i oktober kommer flyg att öppnas upp till Spanien enligt Pedro Sanchez
    pedro-sanchez-inga-internationella-flyg-forran-oktober

”Gränserna kommer att förbli stängda fram till hösten. Innan dess kommer inga turister utifrån in i landet – precis som att en spanjor inte kommer att kunna lämna landet”.

Mikael Stillman gillar detta.
  7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    SeaPlanePilot, Ricci, 011430121 och 4 andra gillar detta.
  8. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag väntar att boka tills september då man förhoppningsvis vet lite mer om läget.

9. Det går att boka Lufthansa business torsdag - söndag för runt 4000 kr. Frågan är om man vågar boka redan nu?

10. marbe166

marbe166 Medlem

Med tanke på att de ger en engångsmöjlighet att boka om gratis om man bokar innan 30 juni så kan man väl känna att det är ganska lugnt.

https://www.lufthansa.com/de/en/local-page/rebooking-options

Mikael Stillman gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!