Senaste nytt

Inspirationstråd - Maximera Eurobonus-award

Thornado

Medlem
Personligen skulle jag dock vilja ha mer än 24h om jag ska uppleva ett nytt resmål men alla gör ju vad de vill :)

Mer än 24h - du menar ungefär 26h som vid dina Hong Kong-resor? :) (Fast det räknades väl knappast som ett nytt resmål efter några vändor.)
På en dag hinner man ju inte uppleva ett resmål fullt ut, men om man kan få till stoppet "gratis" så kan det ju ge en möjlighet att få ett snabbt besök och se de "viktigaste" sakerna (i Panama-fallet kanelen). Huruvida det är värt den extra omvägen/restiden är ju som du säger upp till var och en att avgöra.
 

palmen

Moderator
Mer än 24h - du menar ungefär 26h som vid dina Hong Kong-resor? :) (Fast det räknades väl knappast som ett nytt resmål efter några vändor.)
På en dag hinner man ju inte uppleva ett resmål fullt ut, men om man kan få till stoppet "gratis" så kan det ju ge en möjlighet att få ett snabbt besök och se de "viktigaste" sakerna (i Panama-fallet kanelen). Huruvida det är värt den extra omvägen/restiden är ju som du säger upp till var och en att avgöra.
Jag hade varit i Hong Kong och turistat innan jag gjorde mina första mileage run resor dit så inget nytt resmål för mig. Och målet var som sagt inte att besöka Hong Kong, det var att flyga in billiga miles. Hade kunnat flyga var som helst mer eller mindre om det varit samma deal och intjäning. Nu har man ju möjligheten att välja både Miami och Los Angeles för liknande pris så resorna styrs mest dit istället.
 

fcx

Medlem
Första posten i denna tråd är inte längre möjlig om alla regler följs, det är 9 segment och max är 8 segment på en award. Men ett bra sätt att maximera resandet helt klart.

Det är absolut möjligt att få in mer än åtta segment på en award, förklaringen står i texten :)
 
Har någon tips på hur den ultimata Eurobonusresan, bokad med American Express "res två för priset av en"-voucher, ser ut med de regler som gäller juni 2018, med avresa från valfri världsdel? Det är så klart subjektivt vad man anser är "den ultimata resan", men jag tänker mig följande:
• Bra förstaklasslounger. Förstaklassloungerna i Seoul/Tokyo/Peking är kanske inte så viktiga, men man kanske ska inkludera förstaklasslounger i Los Angeles och London Heathrow?
• Övriga lounger får gärna vara bra businessclasslounge, t ex varför inte någon United Polaris-businessclasslounge?
• Så många bra förstaklassegment som möjligt. T ex United och Air China förstaklass är inte så viktiga.
• Övriga segment får gärna vara i bra businessclass, t ex gärna EVA air och Turkish Airlines.
• Det ska vara flygningar som är bokningsbara i praktiken, t ex känns det som att vissa Singapore Airlines-rutter helt enkelt inte går att hitta som awards i premiumklass. T ex, när såg du senast en award i förstaklass från Singapore till Peking med Singapore Airlines?

Låt ideerna flöda och, som sagt, resan behöver inte utgå ifrån Skandinavien.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Du nämner både USA, Asien och Europa det går inte få ihop på en award så som reglerna är nu.
Finns knappt något spelrum alls med vad du Jan göra heller så det blir ju som mest 2 stopp med lounger värda namnet (om du inte får in 2 av muc/fra/zrh).

Förstaklass loungen i Los Angeles är verkligen inget att hänga i julgranen, sitter hellre på terassen i vanliga loungen.

Ska du kolla lounger och flyga mycket first skulle jag säga följande.
ZRH-MUC-FRA-BKK-TYO
TYO-SIN-CPH-ZRH
Detta förutsätter att Lufthansa till vintern flyger first till Bangkok igen. Det du får in då är följande:
Zürich Swiss first lounge
München FCL
Frankfurt FCT
Bangkok First lounge med massage
Singapore Private room
Lufthansa First
Thai First
Singapore First
ANA/Singapore business
 

agehall

Medlem
Bara att kolla 50 senaste inläggen i tråden om bokade awards så borde du få mer än nog med inspiration. Om det du söker inte finns där går det troligtvis inte att boka eller så är det inte intressant att boka.
 
Bara att kolla 50 senaste inläggen i tråden om bokade awards så borde du få mer än nog med inspiration. Om det du söker inte finns där går det troligtvis inte att boka eller så är det inte intressant att boka.
Jo, fast de flesta bokningarna i den tråden utgår ifrån Sverige, jag är villig att resa ifrån vilken världsdel som helst.
 

palmen

Moderator
Tillåter Tallinn verkligen två transfers i Europa nu för tiden, om man inte utgår ifrån mindre flygplatser t ex Ängelholm, Luleå, Ronneby, etc?
De säger hela tiden 2 stopp i Europa jag kan inte tolka det på annat sätt. Men det är nog ingen som vet 100% säkert så du får ringa och testa så vet du vilka regler just den agenten tillämpade just den dagen, mer än så kan man ju inte få reda på i dagsläget då reglerna inte finns definierade och de ändras hela tiden.
 
Toppen