Inspiration från ett halvårs poängjakt i Eurobonus-världen

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Fredde18, 9 Januari 2020.

1. Robster80

Robster80 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inspirerande läsning.

Fråga, hur funkar Preem poängen? Är det bara att dra sitt Amex premium eller måste man koppla sitt kort på något sätt?

2. TravelmanBiz

TravelmanBiz Medlem

Land:
    Norge Norge
    Jeg er fra Norge og drar inn ca 300.000 Eurobonus poeng i året med blanding av Amex Elite, SEB MC og DNB SAGA MC. Jeg får også Eurobonus poeng fra Trumf og Fjordkraft. Jeg flyr aldri med *A på revenue billetter, kun med bonus reiser. Så alle mine poeng er fra kredittkort. Disse 3 kredittkortene gir meg også SAS gullkort hvert år (52.000 statuspoeng) så om 9 år er jeg SAS Lifetime gullmedlem :):D
    Poengene bruker jeg til 1 tur hvert år i Første klasse til Asia. Det koster litt mere i poeng enn business, men opplevelsen er jo mye bedre i F enn C så det er vært alle poengene, avgiftene er de samme. Annen hvert år flyr jeg til USA med kona i C med SAS med FlyPremium.

Når det gjelder revenue billetter flyr jeg kun med OneWorld. Jeg er gullmedlem i British Airways og får mye bedre fordeler med gullstatus der. Har også en god del Avios der som jeg bruker til oppgradering fra C til F på British Airways.:)

3. CMH

CMH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Anslut ditt kort här: Anslut ditt bankkort - Preem.se och tanka sedan som vanligt, dvs betala med anslutet kort. Av egen erfarenhet brukar poängen komma inom en vecka.

Edit: För att förtydliga behöver man inte ha något konto hos Preem, det är bara att fylla i efterfrågade uppgifter. Det går att ansluta flera kort :)

Last edited: 10 Januari 2020
    Sticktown, palmen, ludde och 3 andra gillar detta.
  4. Robster80

Robster80 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack!
    Sjukt att jag missat detta.

CMH gillar detta.
  5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Kul läsning och hur din resa varit till att göra medvetna val. Detta är en bra guide för nybörjare att inse att det inte behöver vara så svårt men man behöver lägga ner lite tid själv, det kommer inte serverat på en tallrik och bara hugga in.

6. Hasselbacken

Hasselbacken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går jättebra att kombinera halva priset för barn med voucher. Har gjort det ett par gånger nu. Ni kör en vuxen plus ett barn på ena vouchern och resterande på andra. För barn under 12 blir det då bara 75% av poängkostnaden.

Martin Thelin gillar detta.
  7. Protein48

Protein48 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ilmu90 och Fredde18 gillar detta.
  8. Fredde18

Fredde18 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag får kolla om de kör i Norrköping, där vi bor.

9. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. Veron

Veron Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känner igen en hel del av det du skriver.
    Ny här sen i slutet av oktober då jag också blev eurobonusmedlem.

Har amex elite och sas mc premium.
    Har på drygt två månader nu samlat på mig 88k poäng. Förutom spend och signup bonus har jag fått poäng från följande.
    Coop
    DI
    Readly
    Nextory
    Club Creo
    Divere webshopar jag handlat från genom portalen.

Funderar lite på Fortum samt inväntar nån värvningskampanj från amex så man kan värva.
    Man blir ju smått besatt av dessa poäng och allt som handlas vill man numer optimera för poängens skull.

Lounge Lizard, Thornado, samet och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!