Senaste nytt

Inspiration från ett halvårs poängjakt i Eurobonus-världen

Fin läsning. Har gjort samma resa med nästan identiska investeringar. Fortum, A3, MC prem, AMEX (Elite dock...), Online shopping, +Deal (när den fanns). Jag har även stått på Fluger färg och kliat mig i huvudet då det står "200poäng/100kr" på hemsidan men dealen är borttagen ur den fysiska butiken... och så 100 000 i spend i räkningar gjorda via tjänsten Betalo (alltså en kostnad på 2500kr)

Enda missen jag gjorde var att jag inte räknade på kalenderår med mina spends på Elite... varpå det blev väldigt rörigt i slutet av december, men kunde lösa det med en hel drös presentkort på Maxi som nu gäller för de första månaderna i 2020.

Men 160 000poäng på 8 månader och en investering på ca 6000 (kort + 2500 kr i avgift på räkningar hos Betalo) - Elite kanske inte är värt det för min del ^^

Utmaningen som kvarstår är att få ihop en resa för 2 vuxna, 1 barn, 1 spädbarn över atlanten via SAS. Det skulle kosta mig 1 voucher och 160 000 poäng. Vad jag sen ska med den andra vouchern till återstår att se... men klart är det iallafall att båda måste användas under 2020 (också en utmaning). Jag använder awardhacks (SAS Business award flights - Travel hacks) för att försöka tracka möjliga resor för 3 PAX CPH-USA.
 

CMH

Medlem
Otroligt trevlig läsning, snyggt! Även jag (efter många om och men) anslöt mig som poängjägare i Augusti, efter att ha spenderat en hel sommar på BC som ej-registrerad användare. Har under de senaste 5 månaderna fått ihop ca 62.000 poäng genom AMEX Classic, SAS MC och webbshopping. Inte riktigt i samma storleksordning som många av er andra, men å andra sidan är jag heltidsstudent med CSN. Missade dessutom Fortum kampanjen då jag var kund sedan tidigare och inte kunnat nyttja A3 då jag redan har bredband i fastigheten... Så, med hänsyn till förutsättningarna är jag onekligen nöjd med mina 62 tusen poäng!

Hur poängen ska användas återstår dock att se!
 

chazzie

Medlem
Jättekul läsning!

Jag har liknande förutsättningar som dig (dock ingen familj att ta hänsyn till) och började lite mjukare 2012 med att få in så mycket poäng som möjligt på en resa till Texas 2013, men fick så klart in bonusar för div. "instruktionsfilmer" som gav poäng på hemsidan, försökte sedan köpa lite via SAS hemsida och dess partners.

Något år gick och jag började frekvent använda Diners (som nu utgått) och MasterCard via SAS för att få poäng på alla inköp jag gjorde, nu har jag endast ett MasterCard Premium men fick en hel del bonusar när jag tog det kortet.

Vansinnet fortsätter och ett 20-tal hyrbilar bokas i samband med den nu smått legendariska "AVIS 10k-kampanjen", samt att jag nu nästan uteslutande bokar PLUS för att få mer poäng, loungetillgång och en skönare resa, helt enkelt.

Allt detta har gett mig förmånerna att:

* Åka en First First till Mexico City 2017 - En av de bästa reseupplevelser jag haft
* Åka en business class ToR till Nya Zeeland - Kanske den bästa reseupplevelsen jag någonsin haft!
* Ligger nu endast några "tusenlappar" i poäng för att kunna boka drömresa nr 3, Sydamerika i business

Fortsätt med vansinnet, du kommer inte att ångra dig!
 

bachelor

Medlem
Utmaningen som kvarstår är att få ihop en resa för 2 vuxna, 1 barn, 1 spädbarn över atlanten via SAS. Det skulle kosta mig 1 voucher och 160 000 poäng. Vad jag sen ska med den andra vouchern till återstår att se... men klart är det iallafall att båda måste användas under 2020 .
Båda vouchers ryker väl direkt om ni ska åka 4 pers?
 

Fredde_G

Medlem
Sitter här och skrattar....
Oskulden rök sommaren 2018 när jag hittade detta forum.
SAS Guld direkt när Amex Elit skaffades Juli 2018
2019 MC Premium skaffades
SAS Guld 2019
16.000 poäng kvar till Diamond, har fram till sista April (kanske löser sig genom jobbet annars får man väl prova en "mileage run"...hahaha
4 First resor senare
6 vouchers senare
En liten rad av ankor på badkarskanten
1 ankbyte med medlem här på forumet

Frågan nu är om det blir en First med frugan snart igen....eller om det blir en C med fru och de 4 barnen till sommaren :)

Välkommen i klubben :)
 

Johan Gott

Medlem
Min inställning när jag drog igång var att jag inte skulle byta livsstil och börja okynneshandla bara för att, och inte heller dra på mig massa nya kostnader utan fortsätta leva som tidigare men göra medvetna val.

Den inställningen höll jag hårt fast vid en ganska lång tid. Sen kom AVIS-hyrorna och jag kunde inte hålla emot längre :)

En rolig sak i allt detta är att det plötsligt kan dyka upp nya spännande källor till poäng.
 
Toppen