Senaste nytt

Inrikesloungen på Arlanda byggs om?

Carl

Medlem
Först delar jag drömmen om T5 som en *A-terminal.

På pendlarmötet i Göteborg, som det rapporterades om här, utlovades renovering och utbyggnad av T4-loungen och dessutom en airside-gång T4-T5, utanför SkyCity.

Jag fick en känsla, utan att minnas att några detaljer gavs att även utbudet skulle öka i någon form.

Nämnde de någon tidsplan för gången mellan T4-5?
 

joemume

Medlem
Har vi inte slutit oss till att T5 inte räcker till för detta, har för mig det när detta diskuterades.
SAS har på pendlarmötena ubder hösten 2015 bekräftat en utbyggnad av T4-loungen. Men airsidegången uppfattade jag att Swedavia sagt nej till, pga den minskade handel i Sky City det skulle innebära.
 

mha321

Medlem
Vad ska man säga..? *SUCK*

Låter väl som ganska konsekvent vad gäller Swedavia-policies? De fokuserar ju på det som de anser är viktigaste funktionen hos en flygplats, nämligen shopping.

Det kunde väl sätta upp ett vändkors med kortläsare och ta några kronor i passageavgift för att väga upp det eller något sådant. Kunde det helt klart vara värt.

Varför lägger de inte hela SkyCity airside. Finns väl ingen som åker dit utan ärende att flyga?

Då åker de väl på att bygga om tågstationerna som kommer upp där?

I övrigt är det väl en del som ska till t.ex. Radisson där för konferens.

Men visst hade det varit bra om man gjort det från början.
 

Moco

Medlem
Låter väl som ganska konsekvent vad gäller Swedavia-policies? De fokuserar ju på det som de anser är viktigaste funktionen hos en flygplats, nämligen shopping.

Då är det illa med tanke på att shoppingutbudet på Swedavia's flygplatser är på ÖB-nivå. Jag vill påstå att urvalet tom är bättre på ÖB.
 
Toppen