Senaste nytt

Inofficiell BC-träff i Berlin lördag 5 oktober 2019

palmen

Moderator
På väg mot Muted Horn nu, borde vara där till ca 14 och börja köandet. Blir man först idag också?
 

NyfikenGrau

Medlem
Haha jag är imponerad över ölprovartempot som det är, hade nog inte klarat hälften :)

Kommer förbi inom ett par timmar, tidig träff och "öppet hus" passar mig utmärkt efter blöt konsertkväll igår!
 

palmen

Moderator
Är på plats och har öppnat köandet.
Om någon undrar hur man kommer hit är U8 smidigast till Boddinstrasse, sitt längst bak i tåget och gå upp den bakre uppgången, direkt till höger när man kommer upp och gå sedan ner längs flughafenstrasse. Kommer vara ett väldigt färggrannt hus där det ligger på höger sida.
20191005_140141.jpg
 

palmen

Moderator
Oj, bra att veta, hade ingen aning om att det var så poppis! Men om jag trängdes igår kan jag nog trängas idag också :)
Det är populärt normalt sätt, men finns massor av specialflaskor idag som folk är intresserade av. Mycket kul öl på fat också.
Från igår någon timme efter öppning
20191004_173039.jpg

Jag kommer nog sitta vid bordet direkt in till höger i början. Är reserverat för en vän och tänker beställa in massa flaskor till bordet.
För de som inte träffat mig så har jag grå hoodie från Russian River med ett stort runt rött märke på ryggen där det står Pliny the Elder.

Dagens start på tapp
20191005_141511.jpg
 
Toppen