Inofficiell BC-träff i Berlin lördag 5 oktober 2019

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av palmen, 1 April 2019.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SK2677 den 5 okt landar 15,35

NyfikenGrau och palmen gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Just nu är det kampanj med SAS, finns resor tur och retur fredag kväll till söndag mit tpå dagen för 1700, det är hemresan som är dyr, nerresan kostar 400 och mankan ju boka easyjet eller något annat billigare bolag hem.

jumbooze och storbokstav gillar detta.
  3. storbokstav

storbokstav Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer.

Bokade just med poängrabattskampanjen som SAS drog igång idag, 10000p för Plus t/r (med Fly Premium).

NyfikenGrau, marbe166, ekf och 2 andra gillar detta.
  4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Hade ju varit ett klockrent val då priserna med sas varit allt annat än bra.

5. Det är tyvärr så det varit sedan Air Berlin gick omkull hösten -17, SAS brukar ligga på dubbla priset (eller mycket högre än så) jämfört med Easyjet, gör det svårt att motivera SAS-resor trots att jag egentligen hellre skulle flyga med dem..

6. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns flyg dit men värre hem. Bakis en heldag i Berlin för att flyga hem måndag känns sådär.

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Bakis? Efter att Muted Horn stängt går du till Berghain och kör vidare tills Muted Horn öppnar igen så fortsätter du (inget jag kommer göra men möjlighet finns).
    Eller så gör du som jag, bokar SAS ner på fredag och hem med EasyJet på söndag, jag betalade ca 600 kronor inklusive nödutgång och prio för hemresan på eftermiddagen med EasyJet, betydligt mycket bättre än SAS (hoppas jag)

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte sammanställa nuvarande deltagarlista utifrån hur jag tolkar inläggen i tråden (har säkert missat någon).

Vi kommer ju troligtvis inte ha något eget bord eller bokning (utgår ifrån att de inte har "reservation") så det är bara komma dit för de som har vägarna förbi, inget krav på att anmäla sig i förväg men kul att veta vilka som kommer utifall att vi ska försöka ordna någon gemensam middag eller aktivitet under helgen.

Kommer
    palmen
    ekf
    storbokstav
    NyfikenGrau
    lemi
    011430121
    marbe166

Kanske
    CJR
    GOTATH
    Jan Brissman
    Martin Gren
    Brandten

ekf och Brandten gillar detta.
  9. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fanns 4x Lufthansa i business (P) också vilket borde bli 4x750 eurobonus poäng vilket jag behöver inför periodbryt. Fyller ju dessutom år den helgen så kanske skulle vara något att fira där nere.

palmen och storbokstav gillar detta.
  10. marbe166

marbe166 Medlem

Du kan flytta upp mig till den övre listan, per inlägg #27 ;).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!