Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 30e nov 2019

palmen

Moderator
Har vi någon struktur på hur många som kommer?
Skall vi boka bord?
Vart bor alla?
Hur flyger folk?
@palmen, styr upp ;)
Det är väl i runda slängar 10-15 pers som sagt att de kommer.
Det är ingen bordsbokning på The Beer Bay, finns i bästa fall något "stand up table" annars kan man sitta på trappen :p

Vad det gller middag på lördag efter beer bay så var vi förra året på ett bryggeri i Kennedy Town, de skrattade mest åt oss när vi sa att vi var 15 pers som skulle äta, de fick dock in en avbokning så vi kunde ta det bordet och allt löste sig. Med andra ord är det nog bra att fixa en bokning för lördagen.

Vad det gäller boende så verkar folk ha bokat lite "över allt" i stan. Har själv inte bokat något boende ännu.

Jag flyger med Finnair via Helsingfors, några har sas award biljetter vad jag sett.
 

Kaykay

Medlem
Nyss hemkommen från Hong Kong. Speciell känsla var det. Fick ta alternaviva transportmedel hem till bostaden istället för MTR som var stängd. Många affärer och restauranger var stängda pga protesterna. Det var kaos när man skulle ta sig till flygplatsen, för att demonstranterna skulle blockera alla vägar dit. Jag undviker att besöka Hong Kong tills det har lugnat sig.
 

Hafermann

Medlem
Nyss hemkommen från Hong Kong. Speciell känsla var det. Fick ta alternaviva transportmedel hem till bostaden istället för MTR som var stängd. Många affärer och restauranger var stängda pga protesterna. Det var kaos när man skulle ta sig till flygplatsen, för att demonstranterna skulle blockera alla vägar dit. Jag undviker att besöka Hong Kong tills det har lugnat sig.
Kändes det otryggt? Eller ok att röra sig i staden om man undvek de platser där demonstrationerna äger rum?
 

Kaykay

Medlem
Kändes det otryggt? Eller ok att röra sig i staden om man undvek de platser där demonstrationerna äger rum?
Demonstrationerna äger rum på kvällar och helger. Platser som tex Mongkok, Wanchai, Tsim Sha Tsui, Causeway bay ska man undvika. På dagen är Hong Kong nästan som vanligt förutom att vissa MTR stationer kan vara stängda pga skadegörelse.
 

MFrenne

Medlem
Nyss hemkommen från Hong Kong. Speciell känsla var det. Fick ta alternaviva transportmedel hem till bostaden istället för MTR som var stängd. Många affärer och restauranger var stängda pga protesterna. Det var kaos när man skulle ta sig till flygplatsen, för att demonstranterna skulle blockera alla vägar dit. Jag undviker att besöka Hong Kong tills det har lugnat sig.
Blockerar alla vägar låter itne bra... .Gäller det även bil dvs taxi? Vi ska bo på Park Lane Victoria Park lördag-söndag, tänkte ta en taxi till flygplatsen på söndag kväll....
 

Mr.cake

Medlem
Jag ska dit i mitten av november, enda fördelen på min sida är väl att jag kan staden bra. Däremot funderar jag på att omboka hotellet och lägga sista natten nära flygplatsen.
 

Tonton

Medlem
Kändes det otryggt? Eller ok att röra sig i staden om man undvek de platser där demonstrationerna äger rum?

Jag kände mig inte alls otrygg när jag var där för någon vecka sedan och jag måste säga att demonstrationerna är ovanligt strukturerade. Följer man bara SCMP så har man koll på var saker kommer att ske.

jag vänder på det och skriver som jag gjorde i min reserapport - perfekt läge att turista i HK --Aldrig har det varit så lugnt med folk på dagarna kring denna tid på året!
 
Toppen