Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 30e nov 2019

Hade en hög Shangri-la poäng liggande så bor två nätter på Hotel Jen by Shangri-la, ligger på Hong Kong Island-sidan vid MTR-stopp HKU.
Är det vettigt hotell? Kollar på Shangri-La Kowloon just nu med clubrum, har 2 st hotels.com nätter att nyttja nämligen. Kollat på Conrad för ca 7K SEK men de känns så ovärt när man tänker på vad öl och dryck kostar ute på stan.... Vill åt loungen :)
 

Taggen

Medlem
Är det vettigt hotell? Kollar på Shangri-La Kowloon just nu med clubrum, har 2 st hotels.com nätter att nyttja nämligen. Kollat på Conrad för ca 7K SEK men de känns så ovärt när man tänker på vad öl och dryck kostar ute på stan.... Vill åt loungen :)
Det är bättre än att dela en sovsal med 400 kineser. Jag fick ett Victoria Harbour view room i två nätter för 5000 poäng och cash-priset var väl 3900 SEK för två nätter så det var en bra deal som avgjorde. Om det är ett vettigt hotell får vi se. :)
 

kristerj

Medlem
Har en bokning på Intercontinental Hong Kong, får se om jag behåller den eller byter till något annat i Tsim Sha Tsui - området.
 

Berglund

Medlem
Har just nu 2 nätter för 160K poäng bokat på Conrad HKG. Därför jag överväger!
160K Hiltonpoäng kan köpas till och med idag, 4 juli, på Hilton.com/Points.com med 100% bonus, dvs köp 80K för $800.00 och få lika många poäng till. Med dagens växelkurs blir $800.00 USD ganska exakt 7500 SEK. Betalar man då med sitt SAS Eurobonus Mastercard Premium så blir det 40 Eurobonuspoäng per hundralapp, om man är anmäld till ”dubblapoängkampanjen vid betalning i utländsk valuta”. Fantastiska 3000 Eurobonuspoäng som extra bonus!!!

Men det är fel att se kostnader som en utgift - istället skall man se dem som en ”sponsringsmöjlighet” och sedan bara hitta en sponsor...

Edit: Det är 30 poäng per 100 kr under kampanjen, vilket ger 2250 underbara Eurobonuspoäng. Inget annat! Fel av mig ovan.
 
Last edited:

Taggen

Medlem
160K Hiltonpoäng kan köpas till och med idag, 4 juli, på Hilton.com/Points.com med 100% bonus, dvs köp 80K för $800.00 och få lika många poäng till. Med dagens växelkurs blir $800.00 USD ganska exakt 7500 SEK. Betalar man då med sitt SAS Eurobonus Mastercard Premium så blir det 40 Eurobonuspoäng per hundralapp, om man är anmäld till ”dubblapoängkampanjen vid betalning i utländsk valuta”. Fantastiska 3000 Eurobonuspoäng som extra bonus!!!

Men det är fel att se kostnader som en utgift - istället skall man se dem som en ”sponsringsmöjlighet” och sedan bara hitta en sponsor...
Nu har jag nog missat en SAS Mastercard Premium kampanj. Den jag är anmäld till nu ger 10 extra poäng i utländsk valuta, dvs. totalt 30p/100 SEK. När kom den som ger dubbla poäng?
 
Toppen