Inofficiell BC träff Hong Kong 30e nov 2019

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av palmen, 11 Mars 2019.

1. MarDrum

MarDrum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ankommer 13.55 från SIN, och har bokat 15.30 vidare.

2. MarDrum

MarDrum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar lite hur jag tänkte när jag bokade en prepaid Rate på Cordis i Mongkok, med tanke på läget. Inte bara lite naivt gick tankegången, att det här går nog över......

3. Tonton

Tonton Medlem

Trevligt ställe normalt sett - men just nu nära i Epi-centrum av allting. Nathan road är inget roligt...

Här har du en bild från Nathan Road i förrgår - mellan Jordan och Yau Ma Tei

Skärmavbild 2019-11-16 kl. 23.47.48.png
    Källa: Hong Kong protesters hurl petrol bombs after police fire tear gas to clear rally - Reuters

4. MarDrum

MarDrum Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Ser inget roligt ut. Rätt värdelöst att inte varken ta sig från eller till hotellet. Men men de som är bofasta har ett helt annat läge... Känns rätt kolonialt att tycka synd om sig självt i detta politiska läget.

5. Tonton

Tonton Medlem

Fördelen med just Cordis är ju att MTR finns där precis - ifall de är igång. Utöver det så är det tillräckligt långt norr ut för att du nog ska kunna ta långa vägen "runt" för att ta dig till ön, runda gamla flygplatsen, ifall du planerar att åka dig.
    Skärmavbild 2019-11-17 kl. 00.00.40.png

MarDrum gillar detta.
  6. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har också en prepaid på Hyatt Centric. Men känns det för osäkert när det närmar sig bokar jag ngt annat.

7. Taggen

Taggen Medlem

Har varit hyfsat lugnt ett par dagar nu på Hong Kong Island, tom runt central och adminarlty.

Hafermann och Tonton gillar detta.
  8. Kaykay

Kaykay Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tonton gillar detta.
  9. Kaykay

Kaykay Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I fredags kväll tog min kompis taxi till jobbet för att det fanns inga alternativ. 10 gånger normal taxa blev det.

10. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är det med Grab och Uber nu?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!