Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 30e nov 2019

Viking75

Medlem
Har bokat Conrad helgen innan för 1100HKD/natt, men är lite skeptisk till hur det är runt där..
Det är fler som är bokade där. Vid Admiral och i och runt den MTR knutpunkten som ligger under Conrad området har det också varit stora oroligheter.

Alla vi som åker måste inse att det kan blossa upp oroligheter runt om i staden otroligt fort. Jag skriver det bara som information då jag får uppdateringar från staden flera ggr varje dag.

Jag kommer åka men har alternativ.
 

Viking75

Medlem
Någon som har koll på hur läget varit vid North Point än så länge?
Som sagt lugnare, men vid något tillfälle har Svenska företag låtit sina anställda sluta tidigt på grund av det henke12 skriver för att kunna ta sig hem.
Det är just transporter och knutpunkter för transporter som man koncentrerar sig på att försöka störa. (bortsett från kravallerna vid universitet mm) men dessa bör inte påverka oss:)

Jag tror dock att det kommer fungera fint bara alla som åker tar god tid på sig gällande att ta sig osv. Man bör ju även kolla fortlöpande på UD:s sida!
 

marsj027

Medlem
Jag är i HongKong nu och bor vid ForestHill (Harbour Grand). Jag märker knappt av protesterna alls. Har åkt MTR utan problem. Idag fredag är det betydligt lugnare och studenterna har till och med själva hjälp till att ta bort en vägspärr som det satte upp tidigare. Men det kan naturligtvis blossa upp igen. Jag rekommenderar att ni kollar och laddar ner SCMP (SouthChinaMorningPost) samt LiveUAMap och MTR apparna. Då har ni bra koll.
 

Taggen

Medlem
Avbokade Jen första kvällen iaf. då jag landar 23:20 så blir det Novotel Citygate direkt vid flygplatsen då jag inte orkar ta mig in till stan. Få se vad jag bokar andra natten.
 

MarDrum

Medlem
Jag flyger in dagen innan de flesta den 28/11. Har en award fån HKG till TPE bokad som backup. Grundbokningen är cash med LH, ej avbokningsbar, codeshare SQ dit och LX hem. Så säkrar upp för ev fubar i HKG. Får vaska hotellbokningen på Cordis i så fall, men säkerhet kostar...
 
  • Gilla
Reactions: CJR

CJR

Medlem
Jag flyger in dagen innan de flesta den 28/11. Har en award fån HKG till TPE bokad som backup. Grundbokningen är cash med LH, ej avbokningsbar, codeshare SQ dit och LX hem. Så säkrar upp för ev fubar i HKG. Får vaska hotellbokningen på Cordis i så fall, men säkerhet kostar...
Funderar på samma set-up. Ankommer HKG den 28/11 kl 15:30. EVA Air till TPE med Eurobonus-poäng lockar i så fall.
 

MarDrum

Medlem
Finns nog award kvar, hittade ekonomi dit och Business tillbaka hos SAS på onlinebokningen med EVA. Går ju att boka av så känns rätt lugnt. Får köra ett rek inför award i Mars 2020 till TPE, då jag fått med frugan, som sidoprojekt i så fall. EVA via CDG då.
 
Toppen