Senaste nytt

Inofficiell BC resa till Nordkorea 14-19 februari

Johanna

Medlem
Hoppas du kommer uppskatta resan. Vad jag förstår så luckrar dom upp regler lite i taget. Men det är ett fascinerande land och mycket vackert. Du kommer få se en del ner till DMZ.
 

palmen

Moderator
Shanghai, 3 dygn i Peking. Men jag trodde inte det gällde om man åkte tur och retur till ett annat land och sen tillbaka.
Jo det gäller om destinationen ut från Peking inte är samma som man kom från. Dvs flyga Köpenhamn-Peking-Köpenhamn är inte OK, att flyga Köpenhamn-Peking-Pyongyang är ok, även Pyongyang-Peking-Köpenhamn är helt ok.
 

sammyj

Medlem
Tusans hade viljat hänga på men har tajt att få ihop det, jag och en kompis är sugna under nästa år. Kanske får byta ut passet innan också för jag har Syd Korea stämplar :p
 
Tusans hade viljat hänga på men har tajt att få ihop det, jag och en kompis är sugna under nästa år. Kanske får byta ut passet innan också för jag har Syd Korea stämplar :p
Klart ni ska haka på! Tight är de väl inte, över 2 månader kvar till avresa och de är gott om tid. Visum ansöka senast 4 veckor innan ungefär.

Ska inte va några problem om du har svenskt pass med stämplar från varken Sydkorea eller USA.
 

Johanna

Medlem
En som åkte på min resa hade fått avslag på visum året innan. Han fick reda på att det var för han hade en blogg och dom trodde då att han var journalist. Så var försiktiga med att ha blogg eller liknande i era riktiga namn.
 
@simon_says91 är detta en risk för dig eller har du löst visum redan?
Well jag skriver i princip enbart om den flygande delen på min blogg och den är,inte så värst uppdaterad heller. Tror inte de kommer va ett problem, eller snarare hoppas inte. Nu är de ju också så att om de blir problem är alla resor utöver nordkorea biten avbokningsbart då de är enbart poäng som använts för allt. Får jag inte visum får jag tillbaka alla pengar för resan också så.

Sen har ju även nyligen en världskänd youtubare som gör dagliga vlogs varit i Nordkorea och de va inga problem för han att åka in där.
 
Toppen