Senaste nytt

Inofficiell BC resa till Nordkorea 14-19 februari

chazzie

Medlem
Alla dessa prioriteringar! Nordkorea står högt upp på listan och det är kanske inte den destination som man får med resovana bekanta på... Är det någon som funderar på en tripp längre fram, tänk 2017-ish ?
 

Johanna

Medlem
Jag har just bokat en resa till Nordkorea i början av april ("Pyongyang marathon tour" med young pioneer tours).

Välkomna att följa med.
Jag åkte med YPT och är så nöjd. Bra arrangerat och bra västerländsk guide. Först undrade jag vad det var för prick. Fick vibbar av sällskapsresan men sen ändrade jag mig. Jag åkte tåg tillbaka. De flesta som åkte tåg tog det dit. Men jag rekommenderar tåg ena vägen. Fick se mycket mer av landet. Så roligt att ni åker.
 
Ping, vad säger damerna och herrarna om att väcka denna idé till liv. Lite planering typ o göra resan i mars/april nästa år?
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Åker ni i april så kan ni passa på att springa Pyongyang marathon (finns även halvmarathon och 10km som distanser).
Jag sprang halvmaran i år och kan definitivt rekommendera det. Även om man inte brukar springa så klarar de flesta av att ta sig runt iaf 10km om man inte springer så fort (och vi vet ju att t.ex. @simon_says91 regelbundet utövar löpning på elitnivå genom flygplatser) och det ger en möjlighet att få se staden från ett lite annorlunda perspektiv (i övrigt kommer ni att bli skjutsade med buss till alla ställen ni ska besöka).
Det är dessutom troligtvis enda chansen vi vanliga dödliga har att få gå in på en stor idrottsarena och ha 70000 personer som sitter på läktarna och applåderar och vinkar.

Precis som @Johanna så åkte jag med YPT. De marknadsför sig ju som ett budgetalternativ och i viss mån så är det så att man får det man betalar för. Det kändes som att vi hade en mer avslappnad stämning i vår grupp, men det var samtidigt uppenbart att det var bättre ordning och mer välorganiserat (och bättre hotell) för de som t.ex. åkte med Koryo Tours.

Känner att det börjar bli dags för mig att ta tag i det här med att skriva en reserapport.
 
Toppen