Senaste nytt

Inofficiell BC-resa till Åland

rob74

Medlem
Förutsatt att jag kan flyga ner 1/5 (brukar jobba Valborgsmässoaftons kväll) bör det funka för mig.
Och sedan kan man ju kombinera detta med en tur till södra Europa efteråt.
Jag brukar ju alltid ta en sväng till solen runt den här tiden...

Flyget 1 maj går 13:30 från Kiruna och är på ARN 15:00, så det borde ju funka...
 

Black81

Ny medlem
Om ett datum skulle kunna spikas så skulle det vara lättare att boka en konferensbokning o på det sättet få ner priset till en gruppbokning samt för bokning av middag m.m. Har ett antal ggr jobbar för Birka samt även ombord på Birka Sthlm, Tyvärr så e de nog för snåla för att ge mig nå billigare resa ;), men ja kan nog nästan lova att ja kan ordna både maskin och bryggbesök för intresserade..
 

gdaily

Medlem
Om ett datum skulle kunna spikas så skulle det vara lättare att boka en konferensbokning o på det sättet få ner priset till en gruppbokning samt för bokning av middag m.m. Har ett antal ggr jobbar för Birka samt även ombord på Birka Sthlm, Tyvärr så e de nog för snåla för att ge mig nå billigare resa ;), men ja kan nog nästan lova att ja kan ordna både maskin och bryggbesök för intresserade..
Jag uppskattar förslaget, men jag är vis av tidigare gånger jag varit "researrangör", folk har så jämrans svårt att bestämma sig i tid, har olika preferenser om hytter, och "det kom något emellan så jag behöver avboka". Jag säger inte att en gruppbokning är någon dålig idé, men då får någon annan än jag vara drivande på denna delen.

Däremot vore det fantastisk ballt att få besöka maskinrummet! Bryggan besöker vi ju på Viking på hemresan (alltså gärna besöka båda två, men om vi måste välja ett så maskinrummet!).
 

Black81

Ny medlem
Jag uppskattar förslaget, men jag är vis av tidigare gånger jag varit "researrangör", folk har så jämrans svårt att bestämma sig i tid, har olika preferenser om hytter, och "det kom något emellan så jag behöver avboka". Jag säger inte att en gruppbokning är någon dålig idé, men då får någon annan än jag vara drivande på denna delen.

Däremot vore det fantastisk ballt att få besöka maskinrummet! Bryggan besöker vi ju på Viking på hemresan (alltså gärna besöka båda två, men om vi måste välja ett så maskinrummet!).

jo, de e sant, håller med dig där.

Men bryggbesök + maskin ska nog allt gå att ordna så länge de inte krockar med nån säkerhetsövning eller liknande. Nog för att Rosellas Brygga är trevlig, men Birka's är ju en aningen lite mer modern.. :p
 

gdaily

Medlem
Vad sägs om helgen 1-3 maj? Första maj är ju första maj... vilket kan vara bra och dåligt, vi kanske kan få med oss en bunt "från landet" om man inte behöver ta ut en semesterdag för att ta sig till Stockholm? Å andra sidan kan ju folk ha andra planer just den helgen? Sedan finns viss risk att priset går upp på resanjust pga 1a maj (men kan också gå ner). Just nu kostar billigaste hyttalternativ 375 kr (med Birka-kortet).

@TjudöBoy
@rob74
@agehall
@rvarttinen
@xmit
@David
@SvartMjolk
@fcx
@Dr. Miles
@Stefan62
@Hissen
@nota bene
@Lonelyflyer

och...
@DeWi
@Black81
Yalla yalla, det blev lite tyst i tråden när jag föreslog datum. Jag tolkar det som att första maj-helgen inte var av intresse, så då vänder jag på frågeställningen - när vill ni åka i stället?
 
Toppen