Senaste nytt

Inofficellt besök hos Airbus i Toulouse 3-5 mars 2017

abcjet

Ny medlem
Easyjet från ARN via GVA eller LYS
Norwegian från ARN till LGW Easyjet till TLS
BA ARN-LHR-TLS
... är det som funkar bäst
AF, KL, LH sätter en på prov

Novotel Wilson
Pullman
Crowne Plaza
är bra hotell i city med tunnelbana i närheten

Spårvagn mot city byte till Metro är smidigt och billigt
Flygbussen lite dyrare och tråkig...
 

Lonelyflyer

Medlem
Säkert enkelt med Easyjet men det är totalt ointressant för merparten när de inte finns nån intjäning. Då letar man hellre roliga utflykter !
 

abcjet

Ny medlem
Tipset var mer för den som kanske inte har poäng att slösa....
Och varför tåg BCN-TLS... när man kan flyga MAD-TLS
direkt eller via utflykt...
Du kan visst tjäna poäng om du är smart... Lonelyflyer, även på EasyJet!
=)
 
Det låter kul då gäller det bara att hitta en gemensam flight från ARN eller hur?


_________________________________
Flightdiary.net Airbus380.se
 

palmen

Moderator
Tipset var mer för den som kanske inte har poäng att slösa....
Och varför tåg BCN-TLS... när man kan flyga MAD-TLS
direkt eller via utflykt...
Du kan visst tjäna poäng om du är smart... Lonelyflyer, även på EasyJet!
=)
Berätta gärna hur man tjänar poäng till Eurobonus, Miles & More, Executive Club när man flyger Easyjet (om vi inte räknar spenden på kreditkort).
Hur bra fungerar det med Norwegian till Gatwick och sen vidare med EasyJet till Toulouse? Det låter som rena mardrömmen att dela upp detta på två biljetter med den risk det innebär och tidsaspekten som man måste lägga i marginal, även om man säkert kan spara några hundra på att flyga så.
Ingen har heller pratat om att slösa/använda poäng på att flyga till Toulouse, utan enbart tjäna nya poäng för att kunan använda senare.
 

abcjet

Ny medlem
Ja du Palmen kommentaren var inte skriven till dig...
Som moderator är det ju klädsamt ifall du läser ett inlägg.
Fungerar tyvärr ganska utmärkt att kombinera, bättre än LH eller AF...
 

olo

Medlem
Easyjet från ARN via GVA eller LYS
Norwegian från ARN till LGW Easyjet till TLS
BA ARN-LHR-TLS
... är det som funkar bäst
AF, KL, LH sätter en på prov
Ja du Palmen kommentaren var inte skriven till dig...
Som moderator är det ju klädsamt ifall du läser ett inlägg.
Fungerar tyvärr ganska utmärkt att kombinera, bättre än LH eller AF...
Jag har läst inlägget men förstår inte av det hur Norwegian till Gatwick och sedan byte där till Easyjet, sätter en mindre på prov än Lufthansa...
Du ger förslag på några flygkombinationer, utan att förklara varför alternativen är så förträffliga. De flesta här brukar undvika LCC, så det vore intressant med en motivering, om vi nu pratar klädsamhet.
 

palmen

Moderator
Ja du Palmen kommentaren var inte skriven till dig...
Som moderator är det ju klädsamt ifall du läser ett inlägg.
Fungerar tyvärr ganska utmärkt att kombinera, bättre än LH eller AF...
Mitt inlägg var inte skrivet i rollen som moderator, alla de inläggen avslutar jag med "//Moderator".
Även om du inte skrev till mig blir jag nyfiken på hur detta kan vara ett bättre alternativ och att man ska kunna tjäna poäng på att flyga med EasyJet.
Om det är något jag eller någon annan missat med varför detta är ett bra alternativ med Norwegian till London och sen vidare med EasyJet till Toulouse så är nog de flesta intresserade av att veta vad som gör det alternativet så bra (annat än att det kanske är billigare).

På vilket sätt fungerar det bättre att kombinera Norwegian och EasyJet än att flyga på en genomgående biljett med Lufthansa eller Air France för att ta sig till Tolouse från Stockholm?
Tittade upp vad det skulle kosta att flyga detta på separata biljetter med Norwegian och EasyJet och detta är priserna i dagsläget (EasyJet har inte publicerat priser för mars ännu så tog helgen innan i februari som jämförelse)
upload_2016-9-27_1-5-49.png
upload_2016-9-27_1-6-10.png


Priset blir 1766+800 SEK = 2566 kronor för separata biljetter via London med Norwegian och EasyJet.

Bokar man som genomgående biljett med Lufthansa kostar det 2617 kronor
upload_2016-9-27_1-11-0.png


Att spara 51 kronor på att boka med Norwegian/EasyJet på separata biljetter, utan tillgång till lounge på flygplatserna (om man inte har prioritypass) ser jag inte som en bättre deal än att flyga med Lufthansa.
 
Toppen