Senaste nytt

Inkörningsproblem Landvetter ?

Hej alla, jag vill börja med om att be om ursäkt. Dels för det sena svaret, men också för att vi på Landvetter tillsammans med alla partner strävar efter att ge den bästa servicen och ett värdskap i toppklass, och i detta fall har vi inte levererat det. Bemötande vid incheckning, säkerhetskontroll, boarding, avresa och allt det som händer under tiden på flygplatsen ger naturligtvis en total bild av upplevelsen.

Jag var borta och talade med incheckningspersonalen och passade på att ta ett kort på vågen också. Grundregeln är att bagaget skall få plats på vågen och kunna passera in i bagagesorteringen. Viktreglerna är olika, och SAS har 23 kilo. Om bagaget inte får plats så är det vår personal på udda bagage som får lysa igenom och i förekommande fall också ge igenom bagaget tillsammans med resenären.

Igen, ledsen för att svaret kom sent och jag vill understryka att alla resenärer skall få en riktigt bra start på resan hos oss. Tack för att ni fortsätter att skicka in kommentarer och synpunkter. Det bästa sättet för oss att bli bättre!!!

Fredrik Olsson

Hej Fredrikpå @GOT Landvetter Airport

Missade helt att du i detta fallet hade lämnar svar.

Ang vågen som du nämnde så kan jag helt klart köpa detta om vågen nyligen blivit installerad men det ser ut som samma typ av våg som man hittar på dom flesta inrikes och utrikes som jag passerar några hundratal gånger/år utan problem.
Min väska väger som oftast 12 kilo således också denna gången men det inchecknings agenten sa var att formen var fel, inte att den vägde för mycket el att den var för stor.

Nu behöver vi inte dra detta till några stora proportioner utan det var som sagt första gången på över 10 år jag fått ta denna väskan til special och när agenten då påstår att alla andra gjort fel så började jag tvivla på hans information.

Bästa Hälsn
Torbjörn
 

Jonas C

Medlem
J
Jag tar fram kortet igen och säger att det ingår ju oavsett biljettt typ i min kort..
Agenten vid säkerthets kontrollen : Ja men hur vet jag att det där kortet är riktigt då ?
Du får gott ställa dig i kön till andra sidan för här kommer du inte förbi...

Jag: SUCK.....


Riktigt uselt bemötande från incheckningsagenten. Lyckades du få tag på dennes namn? SAS brukar vara rätt noga på att följa upp de anställda efter klagomål kring dåligt bemötande. Kunde du inte dra fram SAS appen på telefonen och visa upp kortet med giltighetstid där?
 

Delayed

Medlem
Agenten vid säkerthets kontrollen : Ja men hur vet jag att det där kortet är riktigt då ?
Därför att det rimligen ingår i dina arbetsuppgifter att känna igen och kunna kontroller de statuskort som din arbets-/uppdragsgivare använder i sin verksamhet! Undrar om jag hade lyckats behålla lugnet om jag stött på en liknande idiot.
 
Toppen