Senaste nytt

Inget oneworld medlemskap för Kingfisher pga konkursrisk

Jacob

Medlem
Kingfisher Airlines är en daglig såpa i Indien. Det kommer nya artiklar, ny information och nya rykten i princip varje dag.

Tydligen har bolaget 400 miljoner indiska roupies (60 miljoner kronor) kvar att betala bara i skatter och de indiska myndigheterna verkar inte vara villiga att gå in med pengar.

Totalt används nu bara 28 av flygbolagets 64 flygplan.

Kingfisher Airlines has $8 million tax due for FY12; accounts still frozen: Official - The Economic Times

Kingfishers problem har även lett till en generell diskussion kring hur flygtrafiken ska fungera i ett stort land som Indien och vad som egentligen går fel. Intressant läsning!

http://www.firstpost.com/business/i...-how-not-to-rescue-civil-aviation-221246.html
 

agehall

Medlem
Tur man redan har provat dem, det verkar ju inte som att de kommer att finnas kvar så länge till..
 

henrik l

Medlem
Tur man redan har provat dem, det verkar ju inte som att de kommer att finnas kvar så länge till..

När man läser det första stycket i artikeln Jacob länkar till får man en känsla av att det handlar om dagar/veckor och inte månader, såvida inte någon puttar in lite fräscha cash.
 
När man läser det första stycket i artikeln Jacob länkar till får man en känsla av att det handlar om dagar/veckor och inte månader, såvida inte någon puttar in lite fräscha cash.
Strax efter första stycket har trovardigheten av denna artikel väckt tvivel hos mig:
First, the Geneva-based International Air Transport Association (IATA)
IATA precis som ICAO har sitt huvudkontor i Montreal, Canada. Självklart har de ett kontor i Geneva också.
 

Gnopps

Medlem
IATA precis som ICAO har sitt huvudkontor i Montreal, Canada. Självklart har de ett kontor i Geneva också.
Jag läste nyss att när IATA skapades så delades huvudkontoret mellan Montreal och Geneve för att hålla samtliga diplomater nöjda. Så att artikeln skriver att kontoret ligger i Geneve tycker jag inte tär på dess trovärdighet.
 
Toppen