Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

A

Aurora

Guest
1) JetTime tillåter EJ användandet av hörlurar från det att du stiger på planet tills "lampan med säkerhetsbälte" släcks, samt från att den tänds igen inför inflygning tills man lämnar flygplanet. Detta är ca 60% av hela flighten. Vad jag vet finns ingen annan operatör eller ens SAS själva som begär detta.

Dette stemmer ikke. Nextjet og/eller estonian har samme regel. Jeg fikk "hoinnkjeft" når jeg satt ombord i tidenes verste bråkende fly (les: saab340). Tok på meg headsettet av rent BEHOV, men nope. Det var ikke lov. Det gjorde fysisk vondt i ørene....

4) Flertalet tillfällen senaste veckorna har kaffe/the EJ serverats även i PLUS, detta med hänvisning till att varmvatten ej lastats på antingen VBY eller ARN, detta har aldrig skett tidigare någon gång.

Selv om det aldri har skjedd før, betyr ikke at det kan begynne å skje :p Det er ikke uvanlig at det kan forekomme feil i lasting av vann. Men om det er tilfelle eller om det er en dårlig unnskyldning er vanskelig å si.

Hva gjelder alle andre elementer så er du nok ikke alene om - også i SAS konsernet - å glede deg til at Jettime blir borte. Blir bra når flybe kommer inn og tar over ATR-operasjonene for SAS; for et fantastisk finsk crew flybe har på sine freshe, moderne ATR's :) Merk at SAS ikke har noen som helst form for kontroll på crew planning eller flight planning hos jettime. Det eneste SAS kan gjøre her er å sette en vond finger i siden på jettime og si "FIX IT!". Men til syvende og sist er det jettime som ordner med dette selv, dessverre.
 

Nemo

Medlem
Det är mer än 25% trasiga stolsryggar, de är olåsta och lutar således bakåt när någon sätter sig i de. Det finns flertalet brickbord som är helt trasiga och är lagade med antingen Silvertejp eller infant-belts! (se bilder)
En (1) trasig stolsrygg borde innebära No-Go. Hur ska bakomvarande passagerare sätta sig i Brace Position?
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42157000/gif/_42157584_english_channel_750.gif
BBC NEWS | UK | Magazine | How to survive a plane crash
 

mha321

Medlem
De kan ju se till att platsen bakom är tom.

Ingen aning om de gör det, men möjligt borde det ju vara.
 

Agö

Medlem
Hva gjelder alle andre elementer så er du nok ikke alene om - også i SAS konsernet - å glede deg til at Jettime blir borte. Blir bra når flybe kommer inn og tar over ATR-operasjonene for SAS; for et fantastisk finsk crew flybe har på sine freshe, moderne ATR's :) Merk at SAS ikke har noen som helst form for kontroll på crew planning eller flight planning hos jettime. Det eneste SAS kan gjøre her er å sette en vond finger i siden på jettime og si "FIX IT!". Men til syvende og sist er det jettime som ordner med dette selv, dessverre.

Så var det dags igen. Det går inte att gömma sig bakom underleverantörer oavsett om det handlar om catering, kundtjänst eller flygtrafiken i sig. Jag har ett avtal med SAS, inte med någon underleverantör.
 
A

Aurora

Guest
Så var det dags igen. Det går inte att gömma sig bakom underleverantörer oavsett om det handlar om catering, kundtjänst eller flygtrafiken i sig. Jag har ett avtal med SAS, inte med någon underleverantör.

Eh, ja, du har ikke lest tråden jeg laget i dag, har du :) Men en FORKLARING på hvorfor ting er slik de er, synes jeg alltid er fint. Uansett hva det gjelder. Det er det som er cluet. Hverken du eller jeg får gjort noe med denne latterlige utviklingen i luftfartsbransjen hvor man leier inn subkontraktører, men å FORSTÅ en del av hvorfor ting blir som det blir, hjelper iallefall meg med å svelge det fram til det blir bedre. Likt som at en forklaring på hvorfor det gjør vondt når man brenner seg på nesler er interessant å få, samtidig som du gjerne gjør noe med den brennende følelsen.
 

Agö

Medlem
Eh, ja, du har ikke lest tråden jeg laget i dag, har du :) Men en FORKLARING på hvorfor ting er slik de er, synes jeg alltid er fint. Uansett hva det gjelder. Det er det som er cluet. Hverken du eller jeg får gjort noe med denne latterlige utviklingen i luftfartsbransjen hvor man leier inn subkontraktører, men å FORSTÅ en del av hvorfor ting blir som det blir, hjelper iallefall meg med å svelge det fram til det blir bedre. Likt som at en forklaring på hvorfor det gjør vondt når man brenner seg på nesler er interessant å få, samtidig som du gjerne gjør noe med den brennende følelsen.
Japp. Där är vi olika. Jag är endast intresserad av att den produkt jag köper av företag X håller den kvalitet företaget X utlovat. Av TS redogörelse att döma håller SAS inte vad man lovar. Vad som sedan ligger bakom detta är inte ett skvatt intressant. TS borde testa detta mot konsumentköplagen.
 
A

Aurora

Guest
Jag är endast intresserad av att den produkt jag köper av företag X håller den kvalitet företaget X utlovat.

Interessant at det kun er enkeltmennesker man støtter opp om på dette forumet, jeg hakke fått et spøtt av tilbakemelding i min tråd :) Minner i grunnen litt om sånne kvinne-forum hvor kun de mest populære og kule får tilbakemelding.
 

Agö

Medlem
Interessant at det kun er enkeltmennesker man støtter opp om på dette forumet, jeg hakke fått et spøtt av tilbakemelding i min tråd :) Minner i grunnen litt om sånne kvinne-forum hvor kun de mest populære og kule får tilbakemelding.
Vad är syftet med att gå off-topic? Vill du starta en tråd om detta, gör det på annan plats.

Åter till ämnet: jag ser fram emot att läsa SAS svar till Christian. Så länge det finns konkurrens kan man ju alltid rösta med foten och jag förstår verkligen att man tröttnar som pendlare.
 
A

Aurora

Guest
Vad är syftet med att gå off-topic? Vill du starta en tråd om detta, gör det på annan plats.

Åter till ämnet: jag ser fram emot att läsa SAS svar till Christian. Så länge det finns konkurrens kan man ju alltid rösta med foten och jag förstår verkligen att man tröttnar som pendlare.

Det var ditt argument jeg bygget på... Don't shoot yourself.

Ellers helt enig i resten.
 
Toppen