Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

Kan jag ju även passa på att ta upp att JetTime inte accepterar att man har hörlurar på sig från doors closed till seat belt lampan är släckt efter start. Även från den sekund den tänds igen tills man lämnat planet är det total förbud på lurar...
Flyger ARN-KLR-ARN med jämna mellanrum, senast i påskhelgen. Fick ha på mina hörlurar under både start och landning utan ett knyst eller ens en blick från CC. Samma i julas. Men innan så har de tvingat av mig lurarna.
 

Jensik

Medlem
Det är även min erfarenhet sedan februari. Brukade vara juicekartong, nu blir det en sådan där Lindt-boll (Lindor?).
Ja precis så var det på CPH-GDN när jag flög SK757 i Go 2/4. Lindor serverades för Go pax, ingen dryck. Tidigare har det serverats en juice i Go och fullt utbud i Plus (ingen låda/pizza dock)

Lindor.png
 

fly4fun

Medlem
Dom gånger jag har flugit CRJ900 mellan CPH och GDN så har det varit apelsinjuice senaste året. Flög ATR 72-600 för första gången CPH-GDN i förrgår och det bjöds bara på en liten godisbit i GO.

Med ATR så tar det numera 70 min flyga till skillnad från CRJ som flög 45-50 min så man tycker dom borde hinna med enklare servering. Framförallt med bara 5 pax ombord.
 
Dom gånger jag har flugit CRJ900 mellan CPH och GDN så har det varit apelsinjuice senaste året. Flög ATR 72-600 för första gången CPH-GDN i förrgår och det bjöds bara på en liten godisbit i GO.

Med ATR så tar det numera 70 min flyga till skillnad från CRJ som flög 45-50 min så man tycker dom borde hinna med enklare servering. Framförallt med bara 5 pax ombord.
Åh vad lycklig jag skulle bli om vi fick en embraer 170 eller crj900!
 

Jensik

Medlem
Dom gånger jag har flugit CRJ900 mellan CPH och GDN så har det varit apelsinjuice senaste året. Flög ATR 72-600 för första gången CPH-GDN i förrgår och det bjöds bara på en liten godisbit i GO.

Med ATR så tar det numera 70 min flyga till skillnad från CRJ som flög 45-50 min så man tycker dom borde hinna med enklare servering. Framförallt med bara 5 pax ombord.

Ja jag tycker samma sak! Om det tar nästan dubbla tiden borde det bli bättre service inte sämre? Mer tid, mindre stress och mer fokus, inte tvärtom borde man tycka. På en 50-60 min resa hinner SAS köra full servering huvudstadslinjerna.
Nästa gång ska jag undvika JetTime och deras ATR, då de levererar en sämre produkt än SAS.
 
Lägger in det i den här tråden så det inte blir OT i nån annan.

Nu har detta beteendet fortsatt och dessutom har vi fått lite annat skit på halsen så jag tog och mailade in till customer care så får vi väl se om jag bara får ett "tack för dina synpunkter vi ska ta det vidare internt bla bla" svar eller nått faktiskt konkret.

"Hej,

Som frekvent resenär på linjen VBY-ARN (4-8 legs i veckan) noterar jag ett och annat under mina timmar i luften.
En del saker är inte värda att ta upp men en del är saker jag däremot inte förstår. Det är dessa jag nu vill dela med mig av.

På den här linjen opereras era flygningar av JetTime sedan starten för linjen Mars 2014. Nedan följer några observationer jag önskar få svar på varför, när de kommer åtgärdas, samt vad er uppfattning om de är utifrån mig som kund hos SAS.

1) JetTime tillåter EJ användandet av hörlurar från det att du stiger på planet tills "lampan med säkerhetsbälte" släcks, samt från att den tänds igen inför inflygning tills man lämnar flygplanet. Detta är ca 60% av hela flighten. Vad jag vet finns ingen annan operatör eller ens SAS själva som begär detta.

2) Sedan Mars 2015 har JetTime helt slutat servera Kaffe/The till pax i GO klass, de hänvisar till baksidan av cafe sortimentet där det finns en formullering om selektiv service på linjen VBY-ARN, det står däremot ingenting om att kaffe inte skall serveras. Självklart sker ingen annan ombordförsäljning till GO heller

3) Sedan 1/4 2015 har Jettime helt slutat flyga med de ATR72-600 Maskiner som användes från starten av linjen innan. Dessa har istället ersatts av en blandad flotta av SAS brandade maskiner och JetTime brandade maskiner (se bild). De JetTime brandade flygplanen är i STORT behov av renovering. Det är mer än 25% trasiga stolsryggar, de är olåsta och lutar således bakåt när någon sätter sig i de. Det finns flertalet brickbord som är helt trasiga och är lagade med antingen Silvertejp eller infant-belts! (se bilder)

4) Flertalet tillfällen senaste veckorna har kaffe/the EJ serverats även i PLUS, detta med hänvisning till att varmvatten ej lastats på antingen VBY eller ARN, detta har aldrig skett tidigare någon gång.

5) Sedan 1/4 har frekvensen på försenad ankomst / avgång ökat markant, det verkar vara dels på grund av otroligt tight planering av CC personal som byts mellan linjer på ARN och ankommer sent / fel. Dels pga tekniska omständigheter med de maskiner som nu mer används

6) Vid ett tillfälle, den 8/4 2015 flight SK086, fick vi information kvällen innan att planet var inställt. Jag ställde in hela min arbetsdag pga detta då vi blev ombokade till 09:25 flighten efter som i effekt krashar hela min dag. Under dagen fick jag likväl information att den flighten faktiskt avgick på morgonen med 13 PAX som "råkade vara på plats"

7) Under två månaders tid har seating config varit frekvent fel, JetTime har 3 olika versioner i sina plan, en med 18 rader, en med 19 rader och en med 20 rader. Det verkar som att SAS får fel information om vilket plan som skall användas och bokar upp baserat på det. Men när ett plan planerat med 20 rader istället ersätts av det med 18 rader utbryter smärre kaos, jag har själv som EBD meddelats två tillfällen vid Gate att jag är på "Stand By" för boarding pga att jag tilldelats ett säte som inte finns.

Mvh
Christian Sternudd"

Ber även om ursäkt för bilderna om ni redan sett de i en annan tråd men ville samla ihop allt på samma ställe
 

Attachments

  • Jettime_Colours.jpg
    Jettime_Colours.jpg
    {memory} MB · Visningar: 278
  • Tray_table_4.jpg
    Tray_table_4.jpg
    {memory} MB · Visningar: 296
  • Tray_table_3.jpg
    Tray_table_3.jpg
    {memory} MB · Visningar: 283
  • Tray_table_2.jpg
    Tray_table_2.jpg
    {memory} MB · Visningar: 275
  • tray_table_1.jpg
    tray_table_1.jpg
    50,5 KB · Visningar: 282
Toppen