Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

AntonL

Medlem
De har faktiskt ändrat utropet också sen detta infördes. Man säger rätt och slätt "...och för er som reser i GO bjuder vi på en chokladbit".
Ska lyssna extra noga nu på fredag då jag åker sträckan nästa gång. Har aldrig hört något om någon chokladbit, men kanske jag som har varit ouppmärksam alt. lyssnat på musik/poddcast.

Reser i 9 fall av 10 i PLUS och har alltid (inga undantag) fått "full servering" efter vad som erbjuds för inrikesresor.
 

Jensik

Medlem
Detta låter som CPH-GDN, då serveras det bara en chokladbit med JetTime (flög CPH-GDN i torsdags med JT).
När jag flög samma strecka med SAS i CRJ-900 och Go förra året fick jag inte heller Kaffe eller Te innan, utan det erbjöds en apelsinjuice, detta pga den korta resan sades det (kan ha ändrats nu om man ser i menyn).
När jag flög i Plus var det servering, men ingen låda.
I menyn står det som @Christian Sternudd säger "Limited services due to short flight time" på vissa Nordiska/nordtyska städer, Gdańsk, mfl.
De måste fixa till det så att det är samma servering oavsett om det är SAS, JetTime eller vem som flyger för SAS.
Bisarrt att inte försäljningschefen vet om detta, men som sagt var... detta är ju SAS vi talar om ;)
SASmenuEU.png
SASmenu.png
 
Ska lyssna extra noga nu på fredag då jag åker sträckan nästa gång. Har aldrig hört något om någon chokladbit, men kanske jag som har varit ouppmärksam alt. lyssnat på musik/poddcast.

Reser i 9 fall av 10 i PLUS och har alltid (inga undantag) fått "full servering" efter vad som erbjuds för inrikesresor.

Kan jag ju även passa på att ta upp att JetTime inte accepterar att man har hörlurar på sig från doors closed till seat belt lampan är släckt efter start. Även från den sekund den tänds igen tills man lämnat planet är det total förbud på lurar...
 

Jensik

Medlem
Kan jag ju även passa på att ta upp att JetTime inte accepterar att man har hörlurar på sig från doors closed till seat belt lampan är släckt efter start. Även från den sekund den tänds igen tills man lämnat planet är det total förbud på lurar...
De sa samma sak till mig också. Bara ignorerade dem och körde på ändå! Går ju inte att flyga med ATR utan NC-lurar :)
Jag hade dem dock av när de körde säkerhetsdemon.
 

AntonL

Medlem
Kan jag ju även passa på att ta upp att JetTime inte accepterar att man har hörlurar på sig från doors closed till seat belt lampan är släckt efter start. Även från den sekund den tänds igen tills man lämnat planet är det total förbud på lurar...
Yepp i know. Ibland känner jag mig busig och sätter på mig hörlurarna igen när dom har gått och satt sig ;)
 
Yepp i know. Ibland känner jag mig busig och sätter på mig hörlurarna igen när dom har gått och satt sig ;)
Exakt vad jag gör :) Iaf för start, jag väntar till Purser knäpper sitt bälte.
Landning har jag insett att om jag bara lättar på luren utåt gången så den sitter bakom örat så kan jag fortfarande lyssna på ena men de säger inte till mig lika frekvent, typ 2 av 10 ggr.
Har bråkat med de flera gånger om detta och hänvisat till att SAS tillåter lurar vid start och landning men icke, de maler på med grötig danska och blänger barskt på mig som om jag var en trotsig 7 åring :/
 

FF#1

Medlem
Det där har man löst inrikes i DK genom att servera kaffe to go vid gate. Det är inget hinder alls.

Eller som de gjorde när jag flög BLL-CPH, då delade de ut dricksvatten i en plastbehållare med lock ( typ juice förpackning) samt tom kaffemugg vid boarding, sen gick det fort att servera kaffet när vi väl kom upp i luften.
 
Toppen