Senaste nytt

Ingen priority av bagage på inrikes för EBG och business

rob74

Medlem
Det här med att SAS slutat med prio taggar inrikes. Strider inte det mot Star Alliance regler? Prio tag är en av de få förmåner man har som *G system wide, hur kommer SAS undan?

Tycker faktiskt också att det är skumt.
Nog för att det knappast brukar funka inom Sverige ändå, men i alla fall...
 

rob74

Medlem
Flög tidigare under veckan från ARN till MMX och fick Priority taggen på bagaget. Väskan kom långt innan andra på bagagebandet i Malmö.

Hm, får se vad som händer på söndag då jag ska till ARN och SFT. De brukar alltid komma ihåg röda lappen här i KRN, men efter att detta kom på tal så har jag inte fått någon.
 

rob74

Medlem
Hm, får se vad som händer på söndag då jag ska till ARN och SFT. De brukar alltid komma ihåg röda lappen här i KRN, men efter att detta kom på tal så har jag inte fått någon.

Äsch! Nu är jag ju helt ute och cyklar - ska ju bara ha handbagage... Haha! ;p
 

pitch

Medlem
Den enda gången priotagg faktiskt har funkat för mig på ARN så måste det ha varit några extraknäckare på bagagehanteringen som gav sig fan på att dom skulle visa var skåpet egentligen ska stå. För då funkade det med råge.

Jag kom via FRA med LH808 en sen söndagkväll, och hann precis gå i rask takt från planet till bandet, sätta mig ner och knyta skorna, och där kom väskan krypandes. I och med att jag satt på 1C och var först av så måste jag säga att det faktiskt var riktigt imponerande.
 

med

Medlem
Godtycke av SAS disk i Skellefteå

Har flugit idag SFT->ARN med SAS. Är A3*G och vid incheckningen frågade varför får jag inga priotag på incheckat bagage. Fick svaret att detta gäller ej vid inrikes flyg.
Damen vid disken insisterade trots att jag försökte förklara att Star Alliance G privilegier gäller hos samtliga flygbolag i alliansen och vid varje flyg.
Har ni stött på något likadant godtycke av SAS personal tidigare?
 

FF#1

Medlem
Däremot så verkar det i alla fall som att man få prio tag om man ska vidare utomlands även om man checkar in inrikes…. i alla fall ibland.
 
Toppen