Senaste nytt

Ingen årsavgift på SAS Amex Premium?

Börjar gå mot årets slut och därmed dags att betala årsavgiften på SAS AMEX Premium. Vet att det är få som lyckats bli av med den helt, några har fått vouchers på t ex hotellövernattning som kompensation. Hur ser det ut nu, släpper AMEX på årsavgiften på något vis eller är de stenhårda?

Ligger på ca 300k i spend under 2017, värvat 2 nya kunder till dem under året.
Kan man våga hoppas på något vid ett samtal till dem? :)
 

palmen

Moderator
Börjar gå mot årets slut och därmed dags att betala årsavgiften på SAS AMEX Premium. Vet att det är få som lyckats bli av med den helt, några har fått vouchers på t ex hotellövernattning som kompensation. Hur ser det ut nu, släpper AMEX på årsavgiften på något vis eller är de stenhårda?

Ligger på ca 300k i spend under 2017, värvat 2 nya kunder till dem under året.
Kan man våga hoppas på något vid ett samtal till dem? :)
Bara amex som kan svara på det, du kan ju ringa och fråga och se vad de säger. Hotar man med uppsägning av kortet får man ju dock vara beredd att säga upp kortet också, annars är man ju rökt för all framtid om man kommer med tomma hot, inget de kommer lyssna på framöver.
Nu finns det dock konkurrenter på marknaden som faktiskt är vettiga, men om nu 1000 kronor är "för dyrt" med amex har jag svårt att se att 800-1500 för Mastercard Premium skulle vara mer motiverat eller Miles and More kortet som väl kostar 100 i månaden om jag kommer ihåg rätt. Detta vet självklart Amex också om.
 

LSH

Medlem
Lånar tråden för en närliggande fråga: Det finns ett erbjudande fram till 30/4 där premium är kostnadsfritt första året för nya kunder. Tittar man däremot på reglerna för värvning så står det att det är halv avgift (500) första året om man blir värvad. Någon som blivit värvad nyligen och kan se om avgiften blir 0 eller 500?
 

SimonXYZ

Medlem
Lånar tråden för en närliggande fråga: Det finns ett erbjudande fram till 30/4 där premium är kostnadsfritt första året för nya kunder. Tittar man däremot på reglerna för värvning så står det att det är halv avgift (500) första året om man blir värvad. Någon som blivit värvad nyligen och kan se om avgiften blir 0 eller 500?

Jag värvade min fru. Avgiften blev 500 kr. Jag hade känt mig lite dum om jag hade värvat någon annan än min fru och den värvade hade sett att avgiften hade varit 0 kr om han/hon inte blivit värvad. Lite märkligt med detta upplägg från Amex sida tycker jag.
 
  • Gilla
Reactions: LSH
Toppen