Senaste nytt

Ingår frukost hos Radisson?

pohu

Medlem
Bokade nyss några nätter på Radisson Blu Tromsö där det på bokningssidan stod att frukost ingår i vissa priser. När jag sedan ringde hotellet för att se om frukosten faktiskt ingår i min bokning fick jag som svar att det inte ingick, på hemsidan står det däremot att frukost är kostnadsfritt...

upload_2019-5-14_12-26-13.png
 

Wiken

Medlem
Det verkar finnas minst två aktiva kampanjkoder just nu.
RRSUMMER - Ger 20% rabatt samt 2500 bonus poäng.
BREAKFST - Ger 10% rabatt, 2500 bonus poäng och ska också ge gratis frukost men det framgår inte i bokningsdialogen.
 

M.K

Medlem
@pohu Just därför jag huvudsakligen bokar Choice eller via hotels.com i Skandinavien numera. Hur svårt ska det vara med frukost för statuskunder? Hilton klarar det och blir därför oftast förstavalet med liknande hotellstandard/värde på andra resmål.

Clarions frukostar är vanligen bra och de har grym intjäning till deras program så det fungerar, även fast Radisson såklart har bättre program worldwide och känns mer premium. Kanske mitt ändrade bokningsmönster sista åren gav detta erbjudande?
 

NyfikenGrau

Medlem
Blir nog allt vanligare att frukost inte ingår oavsett kedja (Accor har det väl inte i Norden heller?), två anledningar jag kan tänka mig spontant är fler utländska turister som inte förväntar sig det, men kanske ännu mer att folk överlag blir allt kräsnare med frukost, en del vill ha varma rätter, en del vanlig gammal kall fast nu med 5 sorters surdegsbröd, ekologisk med färska bär och "bowls", och sist men inte minst en rätt stor grupp som inte vill ha något alls.
 

maswan

Medlem
Trist för mig, men jag hoppas att de kan fixa två saker som gör det lättare att hantera: "Billigaste rate som inkluderar frukost" i sökdialogen samt att standardisera på rewardsklass som alltid inkluderar frukost (Radisson är hyggligt bra här med sina business class rewards, men ibland otydliga. IHG som jag annars drar in mycket poäng på är betydligt sämre, där blir det i stort sett bara HIX-rewards).

Sedan får vi väl se, blir Choice konsekvent billigare än Arlandia inkl frukost numera så är nog Radisson-sagan i stort sett över för min del, det är där jag har de flesta Radisson-övernattningar.
 

mha321

Medlem
Hur svårt ska det vara med frukost för statuskunder?
De ger ju fri frukost till Platinum, så nog tar de hand om statuskunder. (Sedan kan det vara löjligt dålig frukost ibland, typ nordamerika, men inte i Skandinavien normalt)

Att de inte gör det för Gold kan ju också vara en signal att det är alldeles för lätt att få Gold. (Lite som förmåner på EBG som fyller lounger-diskussioner, osv osv)
 

jerixon

Medlem
Korrekt - Inte alls officiellt som på Hilton där Guld får frukost.
Har man fått det så är det inkluderat i rate eller har man haft tur :)

Nej det har aldrig varit en officiell förmån för Gold vare sig i Club Carlson eller radisson rewards.
Däremot beroende på hotell/rum/rate så har det och ingår fortfarande ibland ändå.
 

jerixon

Medlem
Om så är fallet och du har bevis hade jag aldrig betalat.
Hade tagit det med Radisson Centralt även om inte front desk manager ger dig frukost.


Bokade nyss några nätter på Radisson Blu Tromsö där det på bokningssidan stod att frukost ingår i vissa priser. När jag sedan ringde hotellet för att se om frukosten faktiskt ingår i min bokning fick jag som svar att det inte ingick, på hemsidan står det
däremot att frukost är kostnadsfritt...

Visa bifogad bild 90649
 
Toppen