Senaste nytt

Ingår frukost hos Radisson?

Hachans

Medlem
Har aldrig i norden tidigare råkat ut för att man tar separat betalt för frukost på något hotel över huvudtaget - förutom Sheraton i Stockholm.

Har på kort tid bott på Radisson Blu i Helsingborg och Malmö och vid bokning på den röriga Radisson-hemsidan har det inte framgått tydligt vad som ingår och inte ingår.

I appen däremot står/stod det att "frukost är inkluderat i alla våra priser".

Helsingborg - frukost ingick och det påtalades av perosnalen vid incheckning.
Malmö - medioker frukost ingick vid första vistelsen, men veckan efter ville de ha betalt. Jag visade vad som stod i appen och då blev det ingen debitering.

Det verkar som att de smyghöjer priserna. Samma gäller på Radisson waterfront. Frågade de om de var seriösa. De skulle dessutom ha hutlöst betalt.

Dit kommer jag inte vilja åka igen.
 

Olle K

Medlem
Här är en tydlig försämring. Arlandia med poängbokning påskhelgen. Har alltid tidigare fått frukost som guld och på poäng fanns inget frukostalternativ alls.
Meddelade personalen att den policyn nu gör att jag söker mig annorstädes. Frukosten alldeles för dyr dessutom.
Clarion på Arlanda är bättre på de flesta sätt.
Har även Radisson Arlandia slutat med frukost för en del priser för pengar också, inte bara på poängpriset? Tidigare har jag bott många gånger och frukost har alltid ingått i priset för pengar (senaste gången var i januari). Men nu på Radisson Rewards bokningssida finns många priser där några är Prepaid med frukost eller Bed & breakfast, medan andra inte står något om frukost. Detta stora antal priskategorier har jag inget minne av.
 
Det verkar som att de smyghöjer priserna. Samma gäller på Radisson waterfront. Frågade de om de var seriösa. De skulle dessutom ha hutlöst betalt.

Dit kommer jag inte vilja åka igen.

Bott två nätter på Waterfront denna veckan. I tisdags fick jag priset 1250 SEK på standardrum och igår fick jag 2500 SEK på standardrum stor skillnad på pris och båda taxorna var dock med frukost men i mina grundbokningar ingick inte frukost.
 

Hachans

Medlem
Bott två nätter på Waterfront denna veckan. I tisdags fick jag priset 1250 SEK på standardrum och igår fick jag 2500 SEK på standardrum stor skillnad på pris och båda taxorna var dock med frukost men i mina grundbokningar ingick inte frukost.

Det verkar vara någon kongress på gång i Stockholm. Behövde en övernattning nästa vecka pga sena arrangemang och krångel att ta mig hem men varenda hotell i centrala stan ville ha minimum 3000 kr/natten. Det blev inget med det.
 

mha321

Medlem
Har upplevt detsamma på Radisson plaza och Scandinavia i Oslo.
Hålla som det kommit bit för bit. I Köpenhamn för ett par år sedan. Därefter Oslo, och nu verkar det letat sig till Stockholm.

I resten av världen är det ju rätt normalt att frukost inte ingår (undantag finns förstås), så på ett sätt är det ju smyghöjning.

Kan ju också ses som en förbättring för platinum :) eller för de som inte äter frukosten och nu slipper göra avdrag på traktamente..
 

Hachans

Medlem
Jo, men svensk hotellkultur har ju varit att frukost ska ingå. Ingår den så behöver man inte heller skatta för den, vilket man ju behöver om den inte ingår och arbetsgivaren står för den.

Klar försämring. För det är ju inte som att traktamentet täcker frukostkostnad på resande fot. Vad blir avdraget. Typ 40kr?
 

mha321

Medlem
Klar försämring. För det är ju inte som att traktamentet täcker frukostkostnad på resande fot. Vad blir avdraget. Typ 40kr?
44kr är avdraget på inrikes. Det räcker inte till många hotellfrukostar. Nu ska det visserligen bara täcka skillnaden mot frukost hemma, men det är ju fortfarande inte ens i närheten. Men det gäller ju hela inrikes-traktamentet.
 

coclol

Medlem
ja fast om arbetsgivaren betalar den så tar man upp 90 spänn som förmån så ca 28-45 kr i skatt. Helt ok för hiltons omeletter. Inrikestraktamentet är en styggelse :)
 

Alf

Medlem
Detta gör att det inte längre är någon mening att äga aktier i företaget för att få Guldstatus. Dessutom har deras aktiekurs varit usel under tiden jag haft aktier. Sjunkande aktiekurs hela tiden, förlusten hade räckt till flera dagars frukost.
 
Toppen